Batterier til mus
Fra : hans jørgen hvid

Dato : 03-04-10 15:48

Hvilke batterier bruger I til jeres mus? Mine opladelige batterier skal
oplades efter ca. 1 uge, kan det ikke gøres bedre?
Mvh Hans Jørgen Hvid

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-10 17:53

hans jørgen hvid <hvid@hj-hvid.dk> wrote:

> Hvilke batterier bruger I til jeres mus? Mine opladelige batterier skal
> oplades efter ca. 1 uge, kan det ikke gøres bedre?
> Mvh Hans Jørgen Hvid

helt alm. alkaline .. de billige fra spar ... holder ca. 1-2 mdr i mit
tastatur ...

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-04-10 18:29

> helt alm. alkaline .. de billige fra spar ... holder ca. 1-2 mdr i mit
> tastatur ...

Jeg har investeret i en batteritester, og det er min erfaring, at Apples
tastatur og mus kan tømme batterierne fuldstændig. Det er der meget
andet elektronik, der ikke kan. Det gælder f.eks. de gamle Game Boy og
controllere til børnenes spillekonsoller. Jeg bruger derfor tit aflagte
batterier fra den slags ting, hvor batteritesteren siger, der stadig er
en del strøm i dem. Uden at have målt det, mener jeg bestemt, de holder
i flere uger i mus og tastaturer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 04-04-10 14:17

> [...]
> batterier fra den slags ting, hvor batteritesteren siger, der stadig er
> en del strøm i dem. Uden at have målt det, mener jeg bestemt, de holder

Jeg vil prøve med nogle batterier fra mit digitalkamera, hvis de stadig
kun holder en uge, må musen være defekt.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-04-10 19:58

hans jørgen hvid <hvid@hj-hvid.dk> wrote:

> Hvilke batterier bruger I til jeres mus? Mine opladelige batterier skal
> oplades efter ca. 1 uge, kan det ikke gøres bedre?
> Mvh Hans Jørgen Hvid

Hvad er det for en mus og hvad er det for nogen batterier?

Hvis det er eneloop/ready2use typen, så kan det næppe gøres meget bedre
med genopladelige batterier.