Trådløse mus
Fra : Max

Dato : 04-04-10 15:38

Hej

Kan man få to trådløse mus (Logitech f.eks.)
til at køre samtidig på den samme modtager ?

Max

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 04-04-10 22:15

Den 04-04-2010 16:38, Max skrev:
> Hej
>
> Kan man få to trådløse mus (Logitech f.eks.)
> til at køre samtidig på den samme modtager ?

Under normale omstændigheder vil jeg sige nej her.
/KE.

Fra : Max

Dato : 04-04-10 22:22

Hej KE

> Under normale omstændigheder vil jeg sige nej her.

Kan du ikke finde nogle unormale omstændigheder
så, jeg har faktisk brug for den funktionalitet..

Max

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 04-04-10 22:28

Den 04-04-2010 23:22, Max skrev:
> Hej KE

> Kan du ikke finde nogle unormale omstændigheder
> så, jeg har faktisk brug for den funktionalitet..

Hmmmm, nu bliver du krævende Max, jeg går ud fra at dine to mus er med
radiosignaler så skal du teknisk til at udfase dem og så er det temmelig
omstændigt! .
/KE.

Fra : Max

Dato : 04-04-10 22:54

Hej KE

> Hmmmm, nu bliver du krævende Max, jeg går ud fra at dine to mus er med
> radiosignaler så skal du teknisk til at udfase dem og så er det
> temmelig omstændigt! .

Sender de hele tiden, eller kun når de bruges ?

Max

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 04-04-10 22:58

Den 04-04-2010 23:54, Max skrev:
> Hej KE

> Sender de hele tiden, eller kun når de bruges ?

du skriver jo "samtidig" så ja så vil de jo køre hele tiden, ik? .
/KE.

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 04-04-10 23:00

Den 04-04-2010 23:57, KE Kofod / 7100 Vejle skrev:

> du skriver jo "samtidig" så ja så vil de jo køre hele tiden, ik? .
> /KE.

Undskyld jeg så ikke det sidste, normalt sender den kun data under brug, ja.
/KE.

Fra : Max

Dato : 04-04-10 23:06

Hej KE

> Undskyld jeg så ikke det sidste, normalt sender den kun data under
> brug, ja. /KE.

Da jeg kun kan bruge en ad gangen, ja så burde det måske
kunne lade sig gøre. Men jeg kunne tænke mig at de låser
på noget ID af en slags.

Max

Fra : Hauge

Dato : 04-04-10 23:08

Hej Max
Max skrev:
> Kan man få to trådløse mus (Logitech f.eks.)
> til at køre samtidig på den samme modtager ?

Ja hvis det er Bluetooth mus hhv. modtager.

Mvh Hauge

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 04-04-10 23:22

Den 05-04-2010 00:07, Hauge skrev:
> Hej Max
>
> Ja hvis det er Bluetooth mus hhv. modtager.
>
> Mvh Hauge
Det vil da også give problemer! .
/KE.

Fra : Hauge

Dato : 04-04-10 23:30

KE Kofod / 7100 Vejle skrev:
> Det vil da også give problemer! .

Hvilke?

Hint: Jeg bruger det.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 04-04-10 23:42

Hej Hauge

> Ja hvis det er Bluetooth mus hhv. modtager.

Kan man godt parre to mus med en modtager ?

Max

Fra : Hauge

Dato : 04-04-10 23:47

Hej Max
Max skrev:
> Kan man godt parre to mus med en modtager ?

Jæpsi, bluetooth-modtagere er ikke begrænset af antallet af enheder,
dvs. du også kan have mobiler og tastaturer tilsluttet samme modtager på
samme tid.
Ok, du kan nok ikke have 1000-vis af enheder tilsluttet på samme tid,
men et realistisk antal er ikke noget problem.

Og det er af erfaring jeg udtaler mig.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 05-04-10 00:16

Hej Hauge

> Jæpsi, bluetooth-modtagere er ikke begrænset af antallet af enheder,
> dvs. du også kan have mobiler og tastaturer tilsluttet samme modtager
> på samme tid.

Ja, nu ser jeg lyset. På Logitech's hjemmeside står der jo også

Logitech® Unifying-modtager - den lillebitte trådløse modtager der
kan blive siddende i den bærbare, og som er let at slutte flere nye
enheder til. Slut den til. Glem den. Føj til den.

Så det kan jo være løsningen.

Tak for input.

Max

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-04-10 00:28

Max tastede følgende:
> Logitech® Unifying-modtager - den lillebitte trådløse modtager der
> kan blive siddende i den bærbare, og som er let at slutte flere nye
> enheder til. Slut den til. Glem den. Føj til den.

Bare husk at til den kan du KUN sætte "Logitech Unifying" enheder til,
hvor i mod at du på bluetooth kan sætte alle mærker og enheder til,
blot de er til bluetooth of curse

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Max

Dato : 05-04-10 00:30

Hej Brian

> Bare husk at til den kan du KUN sætte "Logitech Unifying" enheder til,
> hvor i mod at du på bluetooth kan sætte alle mærker og enheder til,
> blot de er til bluetooth of curse

Ja, ved nærmere efter kik, ja så er den del gået op for mig.

Max

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-04-10 00:08

Max frembragte:
> Hej Hauge

> Kan man godt parre to mus med en modtager ?

Yep no problemo... her på en iMac kører vi med 2x tastatur, 2x mus og
en tegneplade på samme bluetooth modtager/sender

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-10 09:27

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej
>
> Kan man få to trådløse mus (Logitech f.eks.)
> til at køre samtidig på den samme modtager ?
>
> --
Jeg er lidt nysgerrig, hvorfor samme modtager?
Jeg har 2 trådløse mus, en til venstre side og en til højre side med hver
deres modtager. Det fungerer fint.

Mvh Sven

Fra : Max

Dato : 05-04-10 10:12

Hej Sven

> Jeg er lidt nysgerrig, hvorfor samme modtager?

Bare fordi jeg syntes jeg har nok udstyr
koblet til min PC.

Max

Fra : Brian Lund

Dato : 05-04-10 16:36

Max wrote:
> Hej
>
> Kan man få to trådløse mus (Logitech f.eks.)
> til at køre samtidig på den samme modtager ?

Modtageren på logitechs nyeste muse er så små at det ikke gør noget, rent
æstætiskt, om der er to sat til på en gang, de rager blot 5mm ud fra USB
stikket! Jeg har min modtager sluttet til min bærbare hele tiden også under
transport! Jeg ville ikke lægge mærke til om der sad to ved siden af
hinanden, måske det så ikke gør noget at der faktisk er to tilsluttet?

Brian

Fra : Max

Dato : 05-04-10 18:12

Hej Brian

> tiden også under transport! Jeg ville ikke lægge mærke til om der sad
> to ved siden af hinanden, måske det så ikke gør noget at der faktisk
> er to tilsluttet?

Nej, det er rigtigt, men det kræver jo at der er to ledige porte at
tage af.

Max

Fra : Brian Lund

Dato : 05-04-10 18:21

> Nej, det er rigtigt, men det kræver jo at der er to ledige porte at
> tage af.

Absolut!

Men sådan som jeg forstod et andet indlæg fra dig var det "bare fordi" du
ikke ville have så mange enheder tilsluttet (ikke et behov for ledige
porte)!

Brian

Fra : Max

Dato : 05-04-10 18:40

Hej Brian

Jeg skrev faktisk:

Bare fordi jeg syntes jeg har nok udstyr
koblet til min PC.

Og dermed underforstået at alle porte er brugt og
jeg bestemt ikke har lyst til 1 USB hub mere.

Max