italiensk pølse - salsicce?
Fra : Kate

Dato : 03-04-10 21:26

Jeg skulle prøve at imponere min veninde og hendes mand med en
italiensk ret jeg fandt i min kogebog. Til denne ret skulle jeg bruge
salsicce pølser. Desværre bor jeg ret langt væk fra større byer og
kunne ikke lokalt få disse pølser, hvilket gjorde at jeg lavede en
anden ret.
Jeg kunne nu stadig godt tænke mig at lave denne ret, så har i nofgen
forslag til andre pølser der ville kunne bruges i stedet for?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-04-10 22:05

Kate skrev:

> Jeg kunne nu stadig godt tænke mig at lave denne ret,
> så har i nofgen forslag til andre pølser der ville
> kunne bruges i stedet for?

Jeg kender ikke salsicce, men hvis udseendet har noget at sige,
burde en grovhakket medister ku' gøre det:

· http://images.google.dk/images?q=salsicce

:)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-04-10 18:03

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kender ikke salsicce, men hvis udseendet har noget at sige,
> burde en grovhakket medister ku' gøre det:

Så skal den parres med en partysalami - så er den der nogenlunde.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Billeder fra fiskerlandsby i

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-04-10 00:36

On 3 Apr., 22:25, Kate <dough...@oliwer.invalid> wrote:

> Jeg kunne nu stadig godt tænke mig at lave denne ret, så har i nofgen
> forslag til andre pølser der ville kunne bruges i stedet for?

Tilnærmelsesvis medister, men så alligevel overhovedet ikke. Salsicce
laves ikke af fars, men af rent, meget groft hakket svinekød, der
krydres og røres hurtigt rundt med hvidvin, hvorefter de straks køres
på pølseskind. Jeg plejer at lave dem selv, de er nemlig ikke til at
opdrive i DK, så vidt jeg ved (har faktisk ikke tjekket Supermarco).
Hvis man har en billig kødhakkemaskine (eller en dyr for den sags
skyld), er det nærmest rystende nemt at lave pølse. Det tager under en
halv time fra man starter, til man har fem meter salsicce liggende på
køkkenbordet.

I Italien er det den eneste ferske pølse, man kan købe. I øvrigt
findes den også i en spicy version, der måske kunne minde en smule om
frisk chorizo. Og dem har jeg da set flere steder, f.eks. i Irma.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kate

Dato : 24-04-10 12:25

Kevin Borbye Edelvang <edelvang@gmail.com> wrote in
:

> [...]

Undskyld den sene reaktion, men jeg havde ikke set dit svar.
Jeg mener nu heller ikke medister vil gøre sig.

> Tilnærmelsesvis medister, men så alligevel overhovedet ikke.
> Salsicce laves ikke af fars, men af rent, meget groft hakket
> svinekød, der krydres og røres hurtigt rundt med hvidvin,

Har du en opskrift på dem jeg må få?

> hvorefter de straks køres på pølseskind. Jeg plejer at lave dem
> selv, de er nemlig ikke til at opdrive i DK, så vidt jeg ved (har
> faktisk ikke tjekket Supermarco)

Jeg har været hos Supermarco ved en tidligere lejlighed hvor min
veninde købte pølser, men om det var dem husker jeg ikke. Jeg kunne
naturligvis planlægge at tage i Supermarco en dag hvor jeg alligevel er
i Kbh, men det ville da være ret lækkert at kune lave retten på andre
tider.

> [...]
> rystende nemt at lave pølse. Det tager under en halv time fra man
> starter, til man har fem meter salsicce liggende på køkkenbordet.

Jeg ender nok med at måtte investere i en kødhakker

> [...]
> findes den også i en spicy version, der måske kunne minde en smule
> om frisk chorizo. Og dem har jeg da set flere steder, f.eks. i

hmm, må undersøge om der evt ligger en Irma i Holbæk, der er nærmeste
større by.
Tak for svar.

--
Kate