Smart ting: Lynkobligs-type bundskrue.
Fra : Armand

Dato : 02-04-10 23:29

Take a look:

<https://www.polo-motorrad.com/de/olablassventil-75624.html>

Smart!
Og sparer en for risikoen for at stå med et overdrejer gevind en dag
(hvor man forbyttede højre og venstre)!

--
Armand.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 03-04-10 06:43

Armand skrev:
> [...]
>
> Smart!
> Og sparer en for risikoen for at stå med et overdrejer gevind en dag

Den er virkelig smart.
Men mon ikke det vil tage noget længere tid for olien at løbe ud?
Helt billig er den nu heller ikke. Til min vintercykel ville den være en
god ting, da der skal skiftes olie for hver 1000 km.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 03-04-10 18:31

Matthias H. Matthiessen skrev:

> Den er virkelig smart.
> Men mon ikke det vil tage noget længere tid for olien at løbe ud?

Til gengæld er der en slange på aftapnings-'studsen' hvorved at man ikke
skal have en hel vaskebajle, men blot en tilstrækkelig stor dunk at
stikke slangen ned i!
Og så er der lige detaljen med skoldende varm olie og fingrene der
skruer den traditionelle bundskrue ud, som man helt og holdent undgår!

--
Armand.

Fra : LasseNC

Dato : 03-04-10 02:28

On Apr 2, 10:29 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
>
> Smart!
> Og sparer en for risikoen for at stå med et overdrejer gevind en dag

Det er meget smart, lige indtil den bliver utæt.

Så vidt jeg ved er der en masse ældre engelske cykler der bruger
ventiler af denne type, mange med dryp herfra.

Og specielt lige omkring det sted ved aftapningen har der altid været
meget skidt på de maskiner jeg har haft.

Fra : LasseNC

Dato : 03-04-10 05:30

On Apr 3, 8:28 am, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og specielt lige omkring det sted ved aftapningen har der altid været
> meget skidt på de maskiner jeg har haft.

Heh, først nu så jeg kappen til at sætte hen over.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-10 19:12

> Smart!
> Og sparer en for risikoen for at stå med et overdrejer gevind en dag (hvor
> man forbyttede højre og venstre)!

Rigtig smart - desværre er det på min mc oliefilteret der er det besværlige
at komme til.

På min næste mc vil det være noget jeg kigger efter - en dl650 har f.eks
påskruet oliefilter som det typisk ses på en bil.

/A

Fra : Knud Dam

Dato : 03-04-10 23:48

> [...]
>
> Smart!
> Og sparer en for risikoen for at stå med et overdrejer gevind en dag (hvor

Det virker i mine øjne unødvendigt. Et olieskift er altså ikke
raket-videnskab.

Mvh.

KD

Fra : Armand

Dato : 04-04-10 13:18

Knud Dam skrev:

> Det virker i mine øjne unødvendigt.

Sikkert nok, det ér jo bare en teknik-gadget Men IMO alligevel langt
mere relevant at bruge penge på end f.eks. alt det kulfiber folk køber i
dyre domme!
Men hver mand sin lyst!

--
Armand.

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 04-04-10 21:44

> [...]
>
> Smart!
> Og sparer en for risikoen for at stå med et overdrejer gevind en dag (hvor

Det ser godt nok smart ud. På min FZ6 sidder olieproppen genialt nok lige
over udstødningen, så jeg er nødt til at lave en afdækning af en gammel
øldåse (en Cola dåse kan dog også bruges) for ikke at fedte udstødningen ind
i olie. Jeg må straks i morgen formiddag ud og se om der er plads til denne
dims.

Er der nogen her i gruppen der har nogen erfaringer (med proppen....)

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha FZ6s2 - den er go'

Fra : Armand

Dato : 04-04-10 21:55

Ivan Nielsen skrev:

> [...]
> i olie. Jeg må straks i morgen formiddag ud og se om der er plads til denne

Mon der er plads til stutsens længde og ikke mindst slangen for samme
udstødning :-/

--
Armand.

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 04-04-10 22:20

> Mon der er plads til stutsens længde og ikke mindst slangen for samme
> udstødning :-/
>
> --
> Armand.

Ja - det er jo lige det. Det må tjekkes i morgen.

... og så i øvrigt inspireret af dit indlæg men helt OT. Så kiggede jeg lidt
på Polo´s sider, og faldt over et pinlock visir til min Schubert C2 hjelm.
Pinlock, er det ikke noget med sådan noget dobbelt glas ligesom på bagruden
af min fart gamle Vw? Er det noget der virker - nogle erfaringer?

Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha FZ6s2 - den er go'

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 05-04-10 08:00

Ivan Nielsen skrev:

> [...]
> Pinlock, er det ikke noget med sådan noget dobbelt glas ligesom på bagruden
> af min fart gamle Vw? Er det noget der virker - nogle erfaringer?

Det virker rigtig godt.
Et alternativ er Fog City som er lige så godt
Hvad der er billigst ved jeg ikke.
Hilsen Matthias

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-04-10 07:26

Ivan Nielsen wrote:

> [...]
> Pinlock, er det ikke noget med sådan noget dobbelt glas ligesom på bagruden
> af min fart gamle Vw? Er det noget der virker - nogle erfaringer?

Det virker perfekt! Vinterkørsel denne vinter gav lidt dugproblemer -
men mest på brillerne De værste morgener skulle visieret bare stå på
klem ved lyskryds (medmindre jeg stadig var forpustet efter kickstarten
af spjætteren).

Jeg har en Shoei m. pinlock.

--
vh