MS Windows
briani 27239
Udskrive side fra internettet
Fra : Jan

Dato : 02-04-10 19:23

Hejsa

Jeg skal skrive en side ud fra nettet, men får ikke det hele med, og kan
ikke lige se hvor i IE8 eller Win7 jeg kan tilpasse det. Nogen der har
de gyldne ord

Mvh Jan

Fra : Benny Andersen

Dato : 02-04-10 13:10
Fra : Ole C

Dato : 02-04-10 20:31

Jan skrev blandt andet:

> Jeg skal skrive en side ud fra nettet, men får ikke det hele med, og
> kan ikke lige se hvor i IE8 eller Win7 jeg kan tilpasse det. Nogen
> der har de gyldne ord

Hent den gratis "HP Smart Web Printing" her:
http://www.hp.com/global/us/en/consumer/digital_photography/free/software/smart-web-printing.html
Jeg mener den virker på alle printere....

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 04-04-10 11:29

On Fri, 2 Apr 2010 21:31:18 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>Hent den gratis "HP Smart Web Printing" her:
>http://www.hp.com/global/us/en/consumer/digital_photography/free/software/smart-web-printing.html
>Jeg mener den virker på alle printere....

Advarsel - sidst jeg installerede dette program og efterfølgende
slettede det ryddede det meget kratigt op! Dvs. det slettede hele min
profil incl. mails, dokumenter osv. Jeg havde en relativ ny backup jeg
indlæste - for at være sikker installerede jeg HP's program igen og
afinstallerede det med samme fejl til følge!

Fra : Ole C

Dato : 04-04-10 18:34

Henning skrev blandt andet:

> [...]
> indlæste - for at være sikker installerede jeg HP's program igen og
> afinstallerede det med samme fejl til følge!

Jeg ved ikke hvorfor det sker hos dig - men det foregår helt normalt hos
mig.
Har netop prøvet at installere og derefter at afinstallere - oven i købet
med Revo Uninstaller, som efter at have aktiveret programmets eget
afinstallationsprogram, rydder ekstra godt op i blandt andet Registry.
Alt er som før jeg installerede HP Smart Web Printing....

--
vh
Ole C

Fra : Jan

Dato : 02-04-10 21:43

Den 02-04-2010 20:23, Jan skrev:
> [...]
>
> Jeg skal skrive en side ud fra nettet, men får ikke det hele med, og kan
> ikke lige se hvor i IE8 eller Win7 jeg kan tilpasse det. Nogen der har

mange tak, begge to er installeret

Mvh Jan

Fra : jos

Dato : 03-04-10 13:21

Jan wrote:

> mange tak, begge to er installeret
>

> Mvh Jan
Der er flere måder at løse det generelle problem på.
Personligt har jeg foretrukket at installere CutePDF. Dermed får jeg
"automatisk" gemt de sider, hvilket normalt passer mig glimrende, og
pdffilen passer altid til A4 ! - et klik mere, med med andre gevinster.

finn

Fra : Per Hansen

Dato : 02-04-10 23:02

> [...]
> ikke lige se hvor i IE8 eller Win7 jeg kan tilpasse det. Nogen der har de

Prøv evt. Filer/Vis udskrift...
Her kan du vælge liggende udskrift, hvis papiret ikke er bredt nok.
Det er også muligt at ændre på skriftstørrelse ( %-tal )
Jeg bruger IE8 i Win XP, men mon ikke det er det samme i Win7?

Per

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-10 23:49

Jan skrev:

> Jeg skal skrive en side ud fra nettet, men får
> ikke det hele med, og kan ikke lige se hvor i
> IE8 eller Win7 jeg kan tilpasse det. Nogen
> der har de gyldne ord

Der er mange sider på nettet der ikke umiddelbart
kan udkrives - det er lavet kun til skærmbrug, de
der er slet ikke tænkt på udskrift.

Problemet er at siderne er lavet i en bestemt bredde,
og så kommer de sidste karakterer ikke med på
udskriften - det tænker webdesigneren ikke over,
det skal se ordentligt ud på skærmen.

Kopier siden ind i Word, så kan den normalt
udskrives uden problemer.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Rado

Dato : 03-04-10 01:00

On Sat, 3 Apr 2010 00:48:34 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Problemet er at siderne er lavet i en bestemt bredde,
>og så kommer de sidste karakterer ikke med på
>udskriften - det tænker webdesigneren ikke over,
>det skal se ordentligt ud på skærmen.

Prøv at vælge Tabloid format under printerindstillinger, det kan nogle
gange løse problemet.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-04-10 09:40

Rado wrote:

> Prøv at vælge Tabloid format under printerindstillinger, det kan nogle
> gange løse problemet.

Min printer kan ikke printe så store ark.
http://da.wikipedia.org/wiki/Tabloid

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : emjeppesen

Dato : 03-04-10 11:19

Erik Olsen skrev:

>Min printer kan ikke printe så store ark.
>http://da.wikipedia.org/wiki/Tabloid

Så brug den udskriftfunktion, som er på siden,
Venstre menu har et punkt for "udskrigtsvenlig udgave"
http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Tabloid&printable=yes
Hilsen emj

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-04-10 11:24

emjeppesen wrote:

> Så brug den udskriftfunktion, som er på siden,
> Venstre menu har et punkt for "udskrigtsvenlig udgave"
> http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Tabloid&printable=yes
> Hilsen emj

Du har slet ikke læst hvad du svarer på, suk.

Fra : Rado

Dato : 03-04-10 14:54

On Sat, 3 Apr 2010 10:39:41 +0200, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Min printer kan ikke printe så store ark.
>http://da.wikipedia.org/wiki/Tabloid

OK, jeg plejer nu også at printe til PDF, her er Tabloid formatet 11"
x 17" på min PDF printer (som der står på Wikipedia siden så kan
formatet variere).

Men det plejer at fungere fint hvis der f.ex. er en faktura fra en
internethandel der bliver cuttet af i højre side, hvilket jeg tit
oplever.

Min Canon printer har iøvrigt noget der hedder "fit-to-page" printing,
prøv evt. at se om din har det samme.

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-04-10 22:29

Rado skrev:

> Prøv at vælge Tabloid format under
> printerindstillinger, det kan nogle gange løse
> problemet.

Det hjælper bare ikke hvis webdesigneren ikke
har fokus på problemet, jeg ser det mange gange
om dagen at sider ikke kan udskrives korrekt.

Se også: http://html-faq.dk/2012.asp