Hvordan med NAS
Fra : Steen

Dato : 02-04-10 13:28

Overvejer at blive NAS'et til, istedet for en almindelig kablet backup.
Jeg har internet via et telefonstik, via en routerfra Telmore - der går
over i en Airport Express.
Hvordan kobler man en NAS til dette?

--
http://bit.ly/daWnEe

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-10 13:36

Den 02/04/10 14.27, Steen skrev:
> Overvejer at blive NAS'et til, istedet for en almindelig kablet backup.
> Jeg har internet via et telefonstik, via en routerfra Telmore - der går
> over i en Airport Express.
> Hvordan kobler man en NAS til dette?

Formentligt med et kabel til Telmore-routeren hvis den har ledige stik.

Spørgsmålet er om det nemmeste ikke er at opgradere Airport Expressen
til en Extreme med en ekstra disk, eller en Time Capsule? Hvad er
vigtigst? Pris eller muligt besvær?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 13:39

> [...]
>
> Spørgsmålet er om det nemmeste ikke er at opgradere Airport Expressen
> til en Extreme med en ekstra disk, eller en Time Capsule? Hvad er

eller performance .. hverken Time Capsule eller en disk på en extreme
kan løbe op til en "rigtig" NAS dims

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-10 13:50

Den 02/04/10 14.38, Thomas von Hassel skrev:

> eller performance .. hverken Time Capsule eller en disk på en extreme
> kan løbe op til en "rigtig" NAS dims

Airport Expressen antyder kraftigt trådløst net.

Er det så ikke her flaskehalsen er?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 13:59

> Airport Expressen antyder kraftigt trådløst net.
>
> Er det så ikke her flaskehalsen er?

hvis den kører 802.11g jo ... hvis den kører 802.11n så nej ... jeg har
max klemt 10-12MB/sek ud af en disk på en airport extreme

/thomas

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-10 14:16

Den 02/04/10 14.58, Thomas von Hassel skrev:

> hvis den kører 802.11g jo ... hvis den kører 802.11n så nej ... jeg har
> max klemt 10-12MB/sek ud af en disk på en airport extreme

Interessant.

Hvad er din målte båndbredde på 802.11n til en Airport Extreme? (og
Express?)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 16:02

> Interessant.
>
> Hvad er din målte båndbredde på 802.11n til en Airport Extreme? (og
> Express?)

jeg har ikke en express med n ... og min extreme tror jeg har et problem
... en hurtig test gav max 8-9 MB/sek hvilket er lidt ... skuffende ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-10 18:12

Den 02/04/10 17.01, Thomas von Hassel skrev:

> jeg har ikke en express med n ... og min extreme tror jeg har et problem
> .. en hurtig test gav max 8-9 MB/sek hvilket er lidt ... skuffende ...

Når du får styr på dét vil jeg gerne høre mere.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-04-10 18:58

> jeg har ikke en express med n ... og min extreme tror jeg har et problem
> .. en hurtig test gav max 8-9 MB/sek hvilket er lidt ... skuffende ...

Nej, det er god -n hastighed.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 19:19

> Nej, det er god -n hastighed.

synes bestemt jeg har haft den til at køre hurtigere ....

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 13:37

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Overvejer at blive NAS'et til, istedet for en almindelig kablet backup.
> Jeg har internet via et telefonstik, via en routerfra Telmore - der går
> over i en Airport Express.

sætter en swicth imellem router og airport og sætter den på der.

/thomas