Trådløse problemer
Fra : Dude

Dato : 02-04-10 12:40

Hej alle!

Jeg forsøger at hjælpe en kammerat med at få sin nye Mac til at køre på
det trådløse derhjemme.

Han kan fint komme på den trådløse router, og Airport symbolet ser fint
ud, hele tiden. Men han bliver smidt af nettet (altså ikke af det
trådløse, - men selve internetforbindelsen!)

Han smides af hele tiden. Igen og igen.

Det har været sådan i nogle måneder, faktisk - han har bare levet med
det. Men nu skal det løses!

Han har Perspektiv bredbånd - de har anbefalet ham at købe et Billion
modem, og det er det han har købt.

Perspektiv har selvfølgelig lukket i påsken, så nu spørger jeg om der
evt er folk her, med gode råd?

ja?

Mvh
John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 13:12

Dude <mail@*remove_this*johnkjoller.dk> wrote:

> [...]
> modem, og det er det han har købt.
>
> Perspektiv har selvfølgelig lukket i påsken, så nu spørger jeg om der

Hvad bruger han som access point ? .. er det samlet i hans adsl modem
eller er det seperat ?

For mig lyder som som et problem hos perspektiv bredbånd.

Kan han køre kablet istedet for trådløst ?

er det kun den ene maskine som har problemet ?

/thomas

Fra : Dude

Dato : 02-04-10 13:43

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Kan han køre kablet istedet for trådløst ?
>
> er det kun den ene maskine som har problemet ?

Access point og modem er en samlet box (Billion).

Der er kun 1 maskine i hans lejlighed, så det er svært at sige om det
kun er den ene maskine, som har problemer...

Lige nu kører han en test, for at se om det er mere stabilt med kabel.
Jeg vender tilbage når det er testet, et stykke tid.

John

Fra : Dude

Dato : 02-04-10 19:40

Dude skrev:

> [...]
>
> Lige nu kører han en test, for at se om det er mere stabilt med kabel.
> Jeg vender tilbage når det er testet, et stykke tid.

Det viser sig at der er samme problem, når der kobles på, via Lan-kabel.
Det må vel betyde at det er udbyderen (Perspektiv) der har et problem...
ikke sandt?

Det kan tilføjes at min kammerats gamle PC, åbenbart havde samme problem
med denne forbindelse.

John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 19:48

> [...]

> Det viser sig at der er samme problem, når der kobles på, via Lan-kabel.
> Det må vel betyde at det er udbyderen (Perspektiv) der har et problem...

jep, dem, deres modem/router, kabling etc. etc.

> Det kan tilføjes at min kammerats gamle PC, åbenbart havde samme problem
> med denne forbindelse.

bingo

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-10 20:08

Den 02/04/10 20.39, Dude skrev:

> Det viser sig at der er samme problem, når der kobles på, via Lan-kabel.
> Det må vel betyde at det er udbyderen (Perspektiv) der har et problem...
> ikke sandt?

Udbyderen eller modemmet. Fat i kundeservice.