problemer med lyd i skærmen.
Fra : E

Dato : 02-04-10 16:40

Jeg har indbygget højtalere i min skærm. Pludselig er lyden meget lav. Jeg
kan dårligt høre hvad der bliver sagt.

Jeg har installeret softwaren til Realtek ac97.

Det er en HP A1025 jeg har og kører med win xp.

Jeg ved ikke hvornår problemet er opstået, da jeg ikke har lyden slået til
hver dag. I dag skulle jeg så høre noget på computeren, og lyden er meget
lav.
Jeg har skruet helt op for lyden, men de er stadig meget lav.
Jeg har pillet ledningerne ud både i computeren og skærmen, og sat dem i
igen, men er stadig lav lyd. Så har jeg kørt driver checker og driver
genius, og derved opdateret driver. Men stadig lav lyd.

Nogen som kan hjælpe?

Fra : JYH

Dato : 02-04-10 17:16

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i en meddelelse
> Jeg har indbygget højtalere i min skærm. Pludselig er lyden meget lav. Jeg
> kan dårligt høre hvad der bliver sagt.

Har du checket om der er skruet op for lyden i Windows Lydstyrke.
Den til venstre for uret i Proceslinien (i Windows XP i hver fald).

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-10 18:31

JYH wrote:
> "E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i en meddelelse
>>
> Har du checket om der er skruet op for lyden i Windows Lydstyrke.
> Den til venstre for uret i Proceslinien (i Windows XP i hver fald).

Og hvis man ikke har ikonet, så er det kontrolpanel
lyde og lydenheder

Fra : E

Dato : 02-04-10 20:38

> Og hvis man ikke har ikonet, så er det kontrolpanel
> lyde og lydenheder

Ja den er i høj. Så det skulle heller ikke være der problemet er.

Fra : Mads

Dato : 02-04-10 20:42

On Fri, 2 Apr 2010 21:37:57 +0200, "E"
<noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> wrote:

>Ja den er i høj. Så det skulle heller ikke være der problemet er.

Klik dig videre derfra til "mixer" vinduet. Det kan være en af de
andre "skydere" der står lavt og så hjælper det ikke at skrue op
for den generelle lydstyrke.

mvh Mads

Fra : E

Dato : 02-04-10 20:52

> Klik dig videre derfra til "mixer" vinduet. Det kan være en af de
> andre "skydere" der står lavt og så hjælper det ikke at skrue op
> for den generelle lydstyrke.

De er alle oppe i toppen.

Fra : Peter

Dato : 02-04-10 21:06

> De er alle oppe i toppen.
Du bruger sikkert den indbyggede audio i bundkortet, og så lægger chipset
driverne endnu en mixer ind for Realtek audio. En eller anden switch står
forkert derinde. (iconet plejer at ligge i trash (ved siden af uret))

PeterB

Fra : E

Dato : 03-04-10 15:42

> Du bruger sikkert den indbyggede audio i bundkortet, og så lægger chipset
> driverne endnu en mixer ind for Realtek audio. En eller anden switch står
> forkert derinde. (iconet plejer at ligge i trash (ved siden af uret))

Forstår ikke lige hvad du mener

Fra : Peter

Dato : 03-04-10 21:42

> Forstår ikke lige hvad du mener
Hvis dit lydkort er indbygger på bundkortet, så vil der, når der bliver
installeret Chipset/bundkort drivere. blive lavet en ny mixer.
I de fleste tilfælde er der tale om en AC97 lydkort fra Realtek, hvorfor der
bliver lavet en mixer ved navnet RealAudio.
Der er et icon placeret for denne mixer (normalt en firkant i farverne blå
og gul ) placeret ved uret.
Åben denne mixer og forsøg dig fem til du igen kan skrue op for lyden.

PeterB

PS.: Det samme sker i øvrigt også for det meste, hvis man installere et
ekstern lydkort i en PCI sokkel, og bruger driver cd'en der fulgte med.
I denne mixer, som er lydkorts egen mixer, er der flere indstilling
muligheder end i Windows XP mixeren.
Den skyldige i, at lydstyrken pludselig er skruet ned, kan være svær at
finde, men er sikker et eller andet software, som ændre lydkort
indstillingerne, og glemmer at ændre tilbage når der bliver lukket ned.