Louis varmehåndtag
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 09:52

Hej
Skulle montere et sæt varmehåndtag fra Louis her i weekenden.
Startede med at øffe lidt over det klodsede regulerings knap, syntes måske
nok det kunne være lidt mere fikst. Nå men besluttede at det måtte jeg leve
med for ikke at frysse fingrene.
Af med de gamle gummier, og på med venste håndtag, den er konisk så sidder
egentlig ok dog er der ikke hul i enden, så man kan montere styrvægtene. Det
kan nok laves.
Så til den højre, har en lille klistermærke med et r på hvor den anden havde
et L, så det kan selv jeg hitte ud af. MEN hullet i grebet er kun 12mm
ligesom styrret! hvordan får man proppet en gas rulle derind?
Har kikket lidt på hjemmesiden, og der står 12mm men det må vel kun gælde
den venstre eller?

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4989 (20100331) __________

http://www.eset.com

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-10 12:16

Ove skrev:
> [...]
> 12mm ligesom styrret! hvordan får man proppet en gas rulle derind?
> Har kikket lidt på hjemmesiden, og der står 12mm men det må vel kun

22mm mener du nok

Hvis der står R så burde den være go' nok - men jeg fik mig 2 halve sæt
i Louis flohmarkt da jeg var dernede - nogle var skåret op i forsøg på
at få skidtet monteret

Der var _mange_ i brokkassen. Jeg gik efter modellen lidt dyrere end
Saito (husker ikke navnet). De passede fint på min MZ'er - men til hård
vinterbrug mangler der en mellemvarme IMHO. Næste vinter monterer jeg
muligvis styrmuffer.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-10 11:33

> Der var _mange_ i brokkassen. Jeg gik efter modellen lidt dyrere end Saito
> (husker ikke navnet).

Saito'erne er billige - og måske for billige... Jeg bruger dem dog stadig
men ikke med den originale omskifter. Derimod har jeg en fuldt justerbar fra
enduro stamtisch
http://www.enduro-stammtisch.de/

De originale omskiftere har det med at dø, Desuden er der meget store
tolerancer på modstanden af grebene. Det giver stor forskel i varmen i
hørje/venstre side.

Jeg har savet enderne af for at få plads til grebbeskyttere

Sider på gaffarn ved siden af kontakterne http://majland.org/blog/?p=26

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-04-10 10:42

Anders Majland wrote:
> Saito'erne er billige - og måske for billige... Jeg bruger dem dog
> stadig men ikke med den originale omskifter. Derimod har jeg en fuldt
> justerbar fra enduro stamtisch
> http://www.enduro-stammtisch.de/

Tak for linket - gemt i favoritter, og hvis MZ'en ikke mangler andet op
til sæsonstart, så får den sådan en.

> De originale omskiftere har det med at dø, Desuden er der meget store
> tolerancer på modstanden af grebene. Det giver stor forskel i varmen i
> hørje/venstre side.

Det har jeg ikke bemærket på mine - Daytona var det jo.

--
vh
Torben

Fra : FTB

Dato : 06-04-10 13:23

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message
> [...]
> 12mm ligesom styrret! hvordan får man proppet en gas rulle derind?
> Har kikket lidt på hjemmesiden, og der står 12mm men det må vel kun gælde
Mvh Ove

Hej Ove
Fik et trick fra en cykelmekaniker sidst konens cykel skulel have nye
håndtag på.
Prik hul i enden af håndtaget, og sæt en kompressor på, og "hold så for"/luk
den anden ende af styret.
Med overtryk øges håndtagets diameter så meget at det kan komme på.
ved ikke om det kan klare dine mc håndtag, men på cyklen virker det.
mvh...

Finn T B

Fra : Benjamin Gamillscheg

Dato : 06-04-10 12:25

On 6 Apr., 14:23, "FTB" <ftbS...@telebilling.dk> wrote:
> [...]
> Med overtryk øges håndtagets diameter så meget at det kan komme på.
> ved ikke om det kan klare dine mc håndtag, men på cyklen virker det.

Håndtaget udvider sig også når det bliver varmt, har flere gange hevet
mit af mens jeg kørte. Så prøv at starte motoren, sætte fuld knald på
håndtagene og så se om ikke det går.

Vh Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-10 21:58

Håndtaget udvider sig også når det bliver varmt, har flere gange hevet
mit af mens jeg kørte. Så prøv at starte motoren, sætte fuld knald på
håndtagene og så se om ikke det går.

Vh Benjamin

Jooe men den er med en hård kerne af metal eller plastic. Hvis den vitterlig
udvider sig SÅ meget tror jeg ikke jeg tør montere den venstre;)
Jeg ønsker ALDRIG mere at hive et greb af under kørsel, har prøvet det en
gang i1. og hvis jeg kan gøre noget til det, sker det aldrig mere.
MHT til luft, bruger jeg altid luftpistol til at fjerne og montere greb. Dog
ikke ved at lave hul i dem men ganske enkelt ved at mase spidsen ind under
og blæse;)

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 5005 (20100406) __________

http://www.eset.com