Defekt harddiske
Fra : Brother Tuck

Dato : 02-04-10 06:52

Hej NG.

Jeg har 3 Seagate harddiske som er defekte. De har gennem længere tid
drillet mig, men nu har jeg endelig fået den demonteret fra (3 forskellige
pc'er).
Jeg har installeret "Seatools for Windows" fra Seagate.
Jeg har testet diskene med mit usb kit. Programmet melder alle fejl i Long
Generic test. Hvad betyder det ?
Nogen der har erfaring for at sende diske til Seagate. Der er garanti
ifølge Seagate.
Hvad gør jeg ?

God Påske til jer alle

Fra : Jens Petersen

Dato : 02-04-10 07:26

On Fri, 2 Apr 2010 07:52:06 +0200, "Brother Tuck"
<HenningXX@XXlegaard.dk> wrote:

> [...]
>Generic test. Hvad betyder det ?
> Nogen der har erfaring for at sende diske til Seagate. Der er garanti

Jeg har ikke prøvet selv, men her er hvad Seagate siger om det:

Seagate Limited Warranty Returns Frequently Asked Questions (FAQs)
http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=202271
--
OV1A Jens

Intel: We put the "backward" in "backward compatible"

Fra : Mads

Dato : 02-04-10 11:01

> [...]

>Generic test. Hvad betyder det ?
> Nogen der har erfaring for at sende diske til Seagate. Der er garanti

Du går ind på Seagates website og opretter en RMA for hver disk.
Så pakker du dem ind som beskrevet på samme website og sender
dem til Seagate. ( addressen får du også samme sted )

Ca et par uger senere modtager du så nye diske fra S.

mvh Mads

Fra : Rado

Dato : 02-04-10 16:22

> [...]

>Jeg har installeret "Seatools for Windows" fra Seagate.
>Jeg har testet diskene med mit usb kit. Programmet melder alle fejl i Long

Som regel dårlige sektorer. Men vær opmærksom på at nogle
testprogrammer (f.ex. WD) kan rapportere dårlige sektorer selvom der
blot er tale om et defekt datakabel.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-04-10 23:23

Brother Tuck skrev:

> Jeg har 3 Seagate harddiske som er defekte.

En defekt harddisk skal bare smides ud, de koster
ikke ret meget i dag.

Er der garanti på den, sendes den retur til
leverandøren, så kan du håbe på at få en ny

> Jeg har installeret "Seatools for Windows" fra
> Seagate.

Du køber sikkert ikke diske fra Seagate næste
gang?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Mads

Dato : 03-04-10 10:52

On Sat, 3 Apr 2010 00:23:00 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Du køber sikkert ikke diske fra Seagate næste
>gang?

Alle fabrikater går da i stykker. Jeg har været igennem flere
harddiske igennem de sidste 20 år end jeg orker at tælle og
Seagate er bestemt ikke værre end andre mærker.

Til gengæld har de en god garanti. De Seagate diske som
jeg har mistet igennem årene er alle blevet ombyttet uden vrøvl.
Det samme kan bestemt ikke siges om et par af de andre fabrikater.

mvh Mads