MS Windows
briani 27239
Win 7 home contra Vista ang hurtighed og l~
Fra : jama

Dato : 01-04-10 12:27

Knægten købte denne PC.
Multimedia PC MEDION® AKOYA® P7350 D (MD8860) fra Aldi mede Win 7 Home, men
jeg syntes, at dette OS ikke adskiller sig meget fra Vista ang hurtighed
etc. Det er næsten lige så omstændig som Vista, at navigere rundt på? Nu har
han selvfølgelig lige fået den, men er 7 virkelig så meget bedre end Vista?
Personlig mener jeg stadig, at Win 2000 eller XP er noget af det bedste i
OS, som Microsoft er kommet med, men det er jo kun min opfattelse.
jørgen

Fra : jos

Dato : 01-04-10 13:05

jama wrote:
> [...]
> ang hurtighed etc. Det er næsten lige så omstændig som Vista, at
> navigere rundt på? Nu har han selvfølgelig lige fået den, men er 7
JA! Vista er et betasystem med adskillige fejl, som er rettet i W7

>Personlig mener jeg stadig, at Win
> 2000 eller XP er noget af det bedste i OS, som Microsoft er kommet
> med, men det er jo kun min opfattelse. jørgen
XP har jeg været meget glad for, og bruges stadig på min personlige PC. -
Dog kun til jeg af en eller anden grund bliver forceret til ominstallation,
eks et hårdt virusangreb eller harddiskfejl. (har aldrig prøvet det på egne
maskiner!)
W2k var imho også en fejldist, som blev fornuftigt erstattet af 2k3

finn

Fra : Bo

Dato : 01-04-10 13:47

> [...]
> prøvet det på egne maskiner!)
> W2k var imho også en fejldist, som blev fornuftigt erstattet af 2k3

Nu kan du ikke sammenligne Windows 2000 med 2003, da 2003 er et desideret
serverprogram.
Windows 2000 var også til almindelige computere.
Hvad stabilitet angår, så er Windows 2000 et af de bedste.

Med hensyn til Win7, så behold det endelig.

BG

Fra : jos

Dato : 01-04-10 13:58

> Nu kan du ikke sammenligne Windows 2000 med 2003, da 2003 er et
> desideret serverprogram.
> Windows 2000 var også til almindelige computere.
Det har du slvfld. ret i forglemmelse, da mit kendskab til 2K var
serverside.
- og vi blev ikke gode venner!
finn

Win3
Win95
WinMe
Win2K
Vista
var alle imho "fejldistributioner" - betasoftware
- iøvrigt også winXP før SR2!

Fra : jama

Dato : 01-04-10 16:51

"Bo" <bo@bgn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad stabilitet angår, så er Windows 2000 et af de bedste.
>
> Med hensyn til Win7, så behold det endelig.

Jeg takker.
Det er altid rart, at kunne få support på et OS, som hverken jeg eller
knægten kender endnu.
Men jeg kan da forstå på Jer, der har svaret, at dette OS "Win 7",
overhovedet ikke kan sammenlignes med Vista, hvad angår hurtighed, omstændig
eller besværlighed i navigering af OSet, så Vi prøver det. Ellers har jeg
set, at Medion også har lagt driver til XP, hvis man ikke vil ha OSet. Jeg
vil give feedback på, hvordan vi klare OSet, det er jo også rart, at prøve
et nyt OS, Vi har ellers kørt med XP pro siden det kom frem ( Win 2000 pro
brugte vi også, men desværre er eller var Bill.Gate ikke så glad for lige
dette OS, det har måske noget at gøre med, at netop dette OS har været et af
de bedste OS Bill.Gate og Mickrosoft har lavet ??) og Vi har været meget
meget tilfreds med både det og XP.
Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-04-10 18:04

"jama" <3066n@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg kan da forstå på Jer, der har svaret, at dette OS "Win 7",
> overhovedet ikke kan sammenlignes med Vista, hvad angår hurtighed,
> omstændig eller besværlighed i navigering af OSet,

Win 7 er i bund og grund en Vista, hvor man har fjernet det mest
overfødige og optimeret den lidt.

Men hvis du er glad for Win2000 og XP, så er der nok stadig "for meget
Vista" i Win7 .

Men prøv den - det værste, der kan ske, er at du smider den ud og
lægger XP på igen - sådan endte det her "indtil videre"

Jan

Fra : Rado

Dato : 01-04-10 17:51

On Thu, 1 Apr 2010 14:47:19 +0200, "Bo" <bo@bgn.dk> wrote:

>Hvad stabilitet angår, så er Windows 2000 et af de bedste.

Absolut.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Per

Dato : 01-04-10 16:45

jos wrote:
> JA! Vista er et betasystem med adskillige fejl, som er rettet i W7

Hvilke ?

Jeg har selv både Vista og XP- og må indrømme de begge virker fortrinligt.

Har dog hørt meget negativt om Vista - men jeg har bare ikke oplevet det hos
mig selv.

mvh. Per

Fra : jos

Dato : 01-04-10 18:34

> Hvilke ?

af dem jeg lige kommer på:
Upgradefunktionalitet
Tilgængelige Netværk funktionalitet
User Account Control
Ready Boost
- og selvfølgeligt, generel performance!

finn

Fra : Bo

Dato : 02-04-10 09:21

Som Microsoft selv siger om Win7 - "Dette er en Vista med en meget stor
servicepack oven i" )

BG

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-04-10 14:22

Bo:
> Som Microsoft selv siger om Win7 - "Dette er en Vista med en meget stor
> servicepack oven i" )

Link?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bo

Dato : 03-04-10 16:04

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Bo:
>
> Link?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Det bliver svært, for det var en amerikaner fra Microsoft som under en
præsentation af windows 7 ude hos Microsoft i Hellerup, kom med denne
udmelding . )

BG

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-04-10 20:13

Bo formulerede spørgsmålet:
> [...]
>>

> Det bliver svært, for det var en amerikaner fra Microsoft som under en
> præsentation af windows 7 ude hos Microsoft i Hellerup, kom med denne

Ok tak

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 30-04-10 21:27

Bo skrev:
> Som Microsoft selv siger om Win7 - "Dette er en Vista med en meget stor
> servicepack oven i" )

Det er jo bare ordkløveri.

Man kan opgradere win 3.11 til win7 med en tilstrækkelig stor
servicepack, hvis man har sourcen til det.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008