Hvilken imac ?
Fra : H

Dato : 01-04-10 20:45

Mon spørgsmålet hører til i Mac eller musik-produktion ???

Til Logic studio 9, med 32-40 samtidige kanaler live-record/mix
overvejer jeg en imac 27", og kan se den kan fåes enten som

3,06 mhz dualcore

og

2,66 mhz quadcore

Hvad er hurtigst til min opgave ?

Nogle gode bud på det ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-10 20:46

H <hhandresen@gmail-slet.com> wrote:

> [...]
>
> Til Logic studio 9, med 32-40 samtidige kanaler live-record/mix
> overvejer jeg en imac 27", og kan se den kan fåes enten som

jeg vil tage flere kerner over GHz ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-10 21:07

Den 01/04/10 21.44, H skrev:
> [...]
>
> Til Logic studio 9, med 32-40 samtidige kanaler live-record/mix
> overvejer jeg en imac 27", og kan se den kan fåes enten som

De er cirka lige hurtige. Brug pengene på RAM så du kan have mest
muligt i hukommelsen af gangen. Synes jeg.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-10 21:08

Den 01/04/10 22.07, Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> De er cirka lige hurtige. Brug pengene på RAM så du kan have mest muligt
> i hukommelsen af gangen. Synes jeg.

Kan ikke læse. Fire kerner er bedre end to, HVIS Logic Studio
understøtter det og du kan udnytte dem alle på en gang.

(og ram er stadig godt)

Fra : Jesper

Dato : 01-04-10 23:04

> [...]

> Til Logic studio 9, med 32-40 samtidige kanaler live-record/mix
> overvejer jeg en imac 27", og kan se den kan fåes enten som

Den hurtigste iMac du kan få er en 2,8 GHz QuadCore i7Core maskine, den
har en Geekbench 2 rating på 8.325, 2,66 QC i5Core scorer kun 6.445.
Dog vil en MacPro være hurtigere: En Dual QC Xeon 2,93 GHz scorer
14.904.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : N Dude

Dato : 02-04-10 12:34

H wrote.:

> 3,06 mhz dualcore

x 2 = 6,12

> 2,66 mhz quadcore

x 4 = 10,64

Her er der dog forbehold for, at både programmer og styresystem kan udnytte
antallet af kerner. Både program og system skal altså være skrevet til den
specifikke processor.

Hvis det er tilfældet, så gå efter den sidste. Jo flere kerner jo bedre. Det
afhænger af, hvor godt styresystemet er til at fordele opgaverne/trådene i
de forskellige kerner. Fidusen er jo, at hver kerne kører på fuld knald helt
upåvirket af de tråde/opgaver, som kører i de andre kerner. Da det er mac
aner jeg ikke en dyt om dette i detaljer, jeg er windows mand.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-10 16:20

N Dude <invalid@invalid.invalid> wrote:

> x 2 = 6,12

> x 4 = 10,64

> Da det er mac
> aner jeg ikke en dyt om dette i detaljer, jeg er windows mand.

Tsk...en kerne er en kerne, en rose er en rose & en pc er en pc

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-10 18:11

> Tsk...en kerne er en kerne, en rose er en rose& en pc er en pc

Vil du mene at en æblekerne er den samme om det er en PowerPC eller en
Intel?

Fra : Henrik Andresen

Dato : 03-04-10 08:30

Takker for alles svar, det BURDE være en qaud, men elgiganten sælger
dual i næste uge til 8K har jeg hørt, så prøver lige med den først.

Nogen der ved om man kan skifte prosesseren selv ? Er det samme
bundkort/sokkel ?

/Henrik

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-04-10 08:43

Henrik Andresen <hhandresen@gmail--RRREMOVE-.com> wrote:

> [...]
> dual i næste uge til 8K har jeg hørt, så prøver lige med den først.
>
> Nogen der ved om man kan skifte prosesseren selv ? Er det samme

Nej. Quad'en er af Nehalem generationen. Dual er af generationen før,
der stadig har memory controller på en separat chip på bundkortet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-04-10 08:44

Den 03/04/10 09.29, Henrik Andresen skrev:
> Takker for alles svar, det BURDE være en qaud, men elgiganten sælger
> dual i næste uge til 8K har jeg hørt, så prøver lige med den først.

Det har jeg også set. Røverkøb. Der er nok nye modeller på vej.

> Nogen der ved om man kan skifte prosesseren selv ? Er det samme
> bundkort/sokkel ?

Det skal du ikke regne med. Med Mac så køb det du skal bruge.

Fra : Pico

Dato : 03-04-10 21:19

"Henrik Andresen" <hhandresen@gmail--RRREMOVE-.com> skrev i meddelelsen
> Takker for alles svar, det BURDE være en qaud, men elgiganten sælger dual
> i næste uge til 8K har jeg hørt, så prøver lige med den først.

De skriver det er en 27 skærm, men kig lige på model nr. så vil du se det er
en 21 1/2 og så er prisen meget normal
--
MVH
Pico

Fra : N Dude

Dato : 03-04-10 10:36

Morten Lind wrote.:

> Tsk...en kerne er en kerne, en rose er en rose & en pc er en pc

Er der med vilje, at du quotefucker, eller kan du bare ikke læse?

Men man ikke andet at bidrage med, så kan man jo altid citatfuske!

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-10 12:58

N Dude <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Er der med vilje, at du quotefucker, eller kan du bare ikke læse?
>
> Men man ikke andet at bidrage med, så kan man jo altid citatfuske!

Hvad mener du?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-04-10 17:31

Den 03/04/10 13.58, Morten Lind skrev:

> Hvad mener du?
>
> M.

Morten, havde du opdaget at indlægget også blev sendt i
"dk.kultur.musik.produktion"?

Der kender de åbenbart ikke dig særlig godt :D

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-10 18:04

> Morten, havde du opdaget at indlægget også blev sendt i
> "dk.kultur.musik.produktion"?
>
> Der kender de åbenbart ikke dig særlig godt :D

Tak ....næh, det har jeg overset, men jeg forstår da stadig ikke
beskeden?

Iøvrigt en ubehagelig "tone" at bruge i /netop/ en musikgruppe

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-04-10 18:36

Den 03/04/10 19.04, Morten Lind skrev:

> Tak ....næh, det har jeg overset, men jeg forstår da stadig ikke
> beskeden?
>
> Iøvrigt en ubehagelig "tone" at bruge i /netop/ en musikgruppe

Det er usenet - der er altid folk der har nemt ved at tale grimt til
andre. Ubegribeligt, for de ville ikke gøre det hvis man sad overfor
hinanden, men sådan er der åbenbart nogen voksne mennesker der gør.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-10 19:23

> Det er usenet - der er altid folk der har nemt ved at tale grimt til
> andre. Ubegribeligt, for de ville ikke gøre det hvis man sad overfor
> hinanden, men sådan er der åbenbart nogen voksne mennesker der gør.

Hæ, hæ...ja, jeg læste i morges Politikens læserreaktioner på den
verserende "sag" om Venstres nye kommunikationskonsulents retirader på
Facebook, så jeg tror, jeg ved, hvad du mener

M.