Kindle for Mac
Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-10 10:53

Så er Kindle for Mac kommet.

Med den kan man læse sine i Amazon indkøbte bøger ikke bare på Kindle,
på iPhone [Kindle] eller på sin Windows-maskine, men altså også på sin
Mac.

Umiddelbart er jeg skuffet over at man ikke kan få vist to sider ad
gangen; trods alt lægger en bred skærm op til det, og i hvert fald på
den indbyggede skærm på en MacBook [for så vidt også på en iMac] er man
nødt til at bruge landscape mode.

Og så ville jeg i øvrigt ønske at Amazon ville bruge samme bog-base som
iPad kommer til. Så man ville slippe for at skulle søge flere boglæsere
igennem for at finde ud af hvor man har lige netop Will Durants
»Civilisation«.

Nå, den har jeg så ikke endnu. Kun i den danske oversættelse fra 70erne,
hvor sidste bind [på dansk: de sidste tre bind] mangler. Dem skrev han
nemlig efter oversættelsen.

Så på dansk er det kun 32 bind frem til 1789. Bindene 33-35 »Napoleon og
den franske revolution. Europa 1789-1814« fås kun i et bind, på engelsk,
så så vil jeg foretrække at få alle bind på en iPad ... ja, i den danske
udgave konverterede de et bind til 3-4 danske bind i samme størrelse som
Grimbergs Verdenshistorie.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-04-10 11:26

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og så ville jeg i øvrigt ønske at Amazon ville bruge samme bog-base som
> iPad kommer til.

jeg håber du selv kan svare på hvorfor det ikke sker ...

/thomas