Min NAS kan ikke se min comp. W7? .
Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 01-04-10 16:39

Jeg købte mig denne Netgear RND2010, men når jeg skal fortælle den hvor
den skal tage backup fra (host) adressen feks. 192.168.xxx.yyy skriver
den at den ikke kan connecte til den! .
Går jeg i netværket på min w7 kan jeg fint se min NAS server, er der
noget i mit netværk i w7 som jeg ikke har sat op? .
Jeg så hvis jeg går i netværket på min w7 og klikker mig ind, kan jeg
tilføje et netværksdrev, jeg kan godt oprette et netværksdrev, men igen
når jeg skriver host navnet i min nas hvor den skal tage backup fra, vil
den ikke lave connect.
Hvad er der her som jeg ikke har styr på? .
/KE Kofod.

Fra : No_Spam \(6640\)

Dato : 01-04-10 16:51

"KE Kofod / 7100 Vejle" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> den ikke lave connect.
> Hvad er der her som jeg ikke har styr på? .

Jeg tror at det er noget med firewall opsætning.
For jeg har (i husstanden) også en Win7 pc, og den kan hellere ikke se mine
Nas-drev. Og vista-maskinerne kan..

JL

Fra : Troels B

Dato : 08-04-10 23:23

"No_Spam (6640)" <no_spamatall@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> For jeg har (i husstanden) også en Win7 pc, og den kan hellere ikke se
> mine Nas-drev. Og vista-maskinerne kan..

Jeg havde samme problem da jeg skiftede over til Win7. I modsætning til XP
vil Win7 ikke bare sådan tillade netværkstrafik med mindre man laver en
regel for det i firewall. Det gjorde jeg i min F-secure firewall, og bingo,
så virkede det.

Så mit råd er at lave en regel for NAS'ens IP adresse og tillade al
netværkstrafik.

Vh
Troels