Webcam som overvågning ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 01-04-10 13:41

Findes der noget godt software der gør at, man kan bruge sit webcam til
overvågning og optage til HD ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : No_Spam \(6640\)

Dato : 01-04-10 16:40

hvis det skal være billigt, så er Yawcam er god ting.
www.yawcam.com er hvis nede lige nu, men ellers en god side...
Programet er nemt at bruge

JL

Fra : Rado

Dato : 01-04-10 18:12

On Thu, 01 Apr 2010 14:41:28 +0200, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

>Findes der noget godt software der gør at, man kan bruge sit webcam til
>overvågning og optage til HD ?

Har selv prøvet en masse, men det her er ubetinget det bedste jeg har
set indtil nu (bruger selv Pro udgaven):

http://www.zonetrigger.com/motion-detection/

Men det er heller ikke helt biligt.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Max

Dato : 01-04-10 18:15

Hej Brian

> Findes der noget godt software der gør at, man kan bruge sit webcam
> til overvågning og optage til HD ?

Har du kikket på fabrikantens hjemmeside ?

Max

Fra : Mogens

Dato : 01-04-10 18:33

Max wrote:
> Hej Brian

> Har du kikket på fabrikantens hjemmeside ?

Ja, det kan alle vel som standard i alle overvågningskameraer idag. Der
er motion detection indbygget, og når så en forbryder er i
bevægelsesfeltet starter kameraet med at optage, og så ftp'er man
selvfølgelig det op til sin webserver. Så er det ligesom udenfor
rækkevidde af den indbrudstyv der blev "skudt", og det ved de bavianer
formodentlig nok (altså at det fungerer på den måde). Dermed er det også
omsonst at prøve at rode huset igennem for at finde en NAS eller PC hvor
videoen evt. var streamet ned.

Der findes gratis 3-parts motion detectionsoftware, men det er meget
smartere at bruge den firmware der sidder i kameraet. Dels så virker det
når det skal virke og dels er du ikke afhængig af en boks der skal stå
og snurre et underligt sted året rundt.