Firewire til USB 2.0
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 31-03-10 11:45

Hejsa

Jeg har en emachines maskine som kun har USB porte til rådighed og jeg har
et DV kamera med Firewire, som jeg tidligere har brugt på min gamle
computer, men da den blev meget ustabil valgte jeg at købe en ny, men havde
ikke lige tænkt på at den nye skulle have en Firewire port.

Spørgsmålet er nu, og der findes en eller anden boks, som kan konvertere
Firewire signalet til USB 2.0, så jeg kan hive optagelserne ind i computeren
den vej. Jeg har ingen PCMCAI port i maskinen, så jeg kan ikke køre et
Firewire kort til den.

Jeg har forsøgt at importere optagelserne på den gamle maskine gennem Movie
Maker på en ren Windows install, og derefter kopiere filerne til den nye
maskine over netværket, men den fucker optagelserne totalt op med masser af
hop i billedet og forkerte sceneskift, så den læsning er ikke brugbar.

Nogen ideer til hvad jeg gør?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-10 17:49

Den 31/03/10 12.45, Michael Lund Milo skrev:

> [...]
> den nye maskine over netværket, men den fucker optagelserne totalt op
> med masser af hop i billedet og forkerte sceneskift, så den læsning er

Kan du ikke færdigbehandle filmen på den gamle og så eksportere til
slutformatet? Kan det ikke bruges?

Der er efter min erfaring ikke noget fornuftigt firewire-usb
klisternowet, især ikke hvis det er til kamera.

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 02-04-10 12:25

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke færdigbehandle filmen på den gamle og så eksportere til
> slutformatet? Kan det ikke bruges?

Det kan jeg ikke. Jeg har mistanke om at disken på den gamle er ved at stå
af, men jeg vil ikke ofre en nye disk, hvis det viser sig ikke at være den
der er problemet. Jeg tror simpelthen at disken laver fejl når den skriver
filen. Jeg er nu ved at eksperimentere med at lade den gamle maskine
importere video direkte til netværksdrevet via 100 MBit/s kablet netværk, og
herefter kopiere filen til den nye maskine.

Desuden er den gamle maskine væsentlig langsommere end den nye, og det
bliver meget tungt at arbejde med 2 x 10 GB filer.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-10 12:34

Den 02/04/10 13.25, Michael Lund Milo skrev:

> [...]
> være den der er problemet. Jeg tror simpelthen at disken laver fejl når
> den skriver filen. Jeg er nu ved at eksperimentere med at lade den gamle

Det lyder giftigt. Måske var det tiden at købe en ny USB-disk som du
kan arbejde på så?

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 02-04-10 12:52

> Det lyder giftigt. Måske var det tiden at købe en ny USB-disk som du kan
> arbejde på så?

Jeg er lige nu i gang med at importere filen direkte til netværksdrevet, er
det som ud til at virke.
Planen er også at jeg vil have fat i en USB disk på 400-500 GB udelukkende
til videoredigering og så er jeg også fri for at have filerne liggende på
mit C-drev.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 02-04-10 18:07

"Michael Lund Milo" <lilleclemens7@fiberport.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til videoredigering og så er jeg også fri for at have filerne liggende på

Jeg har nu fået 2 DV bånd importeret direkte til netværlsdrevet, og derefter
kopieret til C-drevet på den nye maskine, og det virker fint.
Jeg må nok hellere få anskaffet en USB disk, så jeg ikke skal kopiere
filerne unødigt.

Mvh.

Michael

Fra : Erling G

Dato : 31-03-10 21:14

"Michael Lund Milo" <lilleclemens7@fiberport.dk> wrote in message

> Jeg har forsøgt at importere optagelserne på den gamle maskine gennem
> Movie Maker på en ren Windows install,

Og det skal du gøre på en USB-disk.
Herefter sætter du den til din nye maskine og er klar til redigering...

Vh.
EG

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 16-05-10 14:01

> [...]
> Firewire signalet til USB 2.0, så jeg kan hive optagelserne ind i
> computeren den vej. Jeg har ingen PCMCAI port i maskinen, så jeg kan ikke

Det lader nu til at jeg har fundet en brugbar løsning:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+MovieBox+Plus+version+12.htm

Jeg har brugt en del tid på at google enheden, og den skulle kunne tage
signalet fra Firewire porten og smide det ind i USB 2 porten på min
emachines. Samtidig får jeg en opdateret version af det redigeringsprogam
jeg alligevel bruger.

Mvh.

Michael Lund Milo