Billig skræddersyet læderdragt?
Fra : Jim Andersen

Dato : 31-03-10 13:13

Er der nogen der kender et sted man kan få skræddersyet en læderdragt
billigere end de 6800 kr dragtdesigneren.dk skal have?

Fx i det nærmeste udland?

/jim

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-03-10 16:28

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> writes:

> Er der nogen der kender et sted man kan få skræddersyet en læderdragt
> billigere end de 6800 kr dragtdesigneren.dk skal have?

Jeg fik lavet en hos Jernbergs.se i '98. Kan ikke længere huske hvad
jeg gav, men det var ganske rimeligt.

Jge har så fået lavet en gul 1-piece til ræs og en blå 2-piece til
gadebrug hos netop dragtdesigneren.dk til sæsongen - og de sidder bare
rigtig godt!

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 31-03-10 16:58

Jim Andersen skrev:
> Er der nogen der kender et sted man kan få skræddersyet en læderdragt
> billigere end de 6800 kr dragtdesigneren.dk skal have?
>
> Fx i det nærmeste udland?

Kender ikke priserne men Lookwell og Schwabenleder er begge firmaer der
udover hyldevarerne også tilpasser efter mål, så prøv at se déres priser.
Jeg kender ikke til Dragtdesigneren, men næsten alt det tilbuds-læder
jeg har set herhjemme er syet i Pakistan/Østen og har ikke haft det
samme præg af kvalitet á f.eks. dobbelt ombukkede syninger, så vær lige
siker på at have en påtænkt dragt i hånden inden beslutning om syning.

Noget andet er, at for de store tyske MC-tilbehørs kæder gør det sig
gældende at man selv sammensætter sin todelte dragt af de bukser hhv.
jakke der passer en bedst og dét er et godt skridt i retning af
personlig tilpasning (á typisk en jakke der kan nå omkring kufferten)!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 09:40

> [...]
> jakke der passer en bedst og dét er et godt skridt i retning af personlig
> tilpasning (á typisk en jakke der kan nå omkring kufferten)!

Øv her har jeg altid gået og troet, at det var for at jeg er utrolig bred
over skuldrene og har en lille røv, at jeg skal have noget størrer jakke end
bukser;)

Mvh Ove

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4989 (20100331) __________

http://www.eset.com

Fra : Armand

Dato : 02-04-10 00:11

Ove skrev:

> Øv her har jeg altid gået og troet, at det var for at jeg er utrolig
> bred over skuldrene og har en lille røv, at jeg skal have noget størrer
> jakke end bukser;)

Anyhow, så kommer man langt med tyskernes opdelte køb, og det at bemærke
til en fjerdedel eller mindre i.f.t. målsyede!

--
Armand.
(der til Esbjerg-turen skammeligt måtte vælge mellem læder eller

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-04-10 17:09

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> samme præg af kvalitet á f.eks. dobbelt ombukkede syninger, så vær
> lige siker på at have en påtænkt dragt i hånden inden beslutning om

Man får hvad man betaler for, også i Pakistan - og dragtdesigneren
betaler for (og får leveret) dobbelte skjulte syninger med kevlartråd
mv.

Men ring til dem og spørg, så svarer de mere end gerne.

De har et par kunder som (ufrivilligt) har crash-testet dragterne, med
ganske godt resultat.

Kai, meget tilfreds kunde

Fra : Tommy Larsen

Dato : 09-04-10 21:48

On Tue, 06 Apr 2010 18:08:45 +0200, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

>Man får hvad man betaler for, også i Pakistan - og dragtdesigneren
>betaler for (og får leveret) dobbelte skjulte syninger med kevlartråd
>mv.

Jeg er også nødt til at give mit besyv med :) Jeg købte, efter lang
tids overvejelser, en dragt hos dragtdesigneren - kunne ikke rigtigt
finde nogen, der ville fortælle så meget om dem, selv efter mange
timers googlen, men gjorde investeringen alligevel. Dragten kom efter
ca. 6-7 uger, og den sidder bare PERFEKT (selvfølgelig, det er vel
hele fidusen med at sy på mål!), og kvaliteten føles altså rigtig god
også. Kom af med 8900 for dragt, handsker og støvler, hvilket må siges
at være ret billigt, jeg var tæt på at købe en eller anden
bastenhuhej-dragt i størrelse XXL, der alligevel trak i skuldrene, den
kostede 6800, heldigvis tog det så lang tid for forhandleren at få den
hjem, at jeg havde fortrudt (da de ringede 3 mdr senere og sagde at
den var kommet.....). Glæder mig helt vildt til at få den anden dragt
testet af i denne sæson, mangler bare liiiige en bagfælg til maskinen
:/

Mvh Tommy

Fra : Leif

Dato : 01-04-10 11:00

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i meddelelsen
> Er der nogen der kender et sted man kan få skræddersyet en læderdragt billigere end de 6800 kr
> dragtdesigneren.dk skal have?
>
> Fx i det nærmeste udland?
>
> /jim

Sidst i '70-erne var der en der annoncerede i de danske blade - såsom
Touring Nyt, MC-Revyen. Jeg mener, han holdt til omkring Allingåbro
måske avr det Års.......
Han lavede også vinterudstyr som handsker / luffer og såler med varme.
Husker det som rigtig god kvalitetsvarer.

Om han stadig er still going strong aner jeg ikke...........

Måske nogen af klubberne, der omkring kan huske ham....

Evt. Michael fra mc@mc-travel.dk mobil: 40 13 16 26

Vi har næsten samme alder.

/Leif

Fra : Western

Dato : 01-04-10 17:09

"Leif" skrev > Sidst i '70-erne var der en der annoncerede i de danske
> [...]
>
> Om han stadig er still going strong aner jeg ikke...........
>
> Måske nogen af klubberne, der omkring kan huske ham....

Ja, firmaet hed Touringdress, og ejeren (vistnok) Esben Riis.

Jeg købte støvler og el-såler på dén tids distanceindkøb (postordre),
men jeg mener ikke at have set annoncer fra ham i de seneste mange år.

--

Leif Westen

Fra : Leif

Dato : 01-04-10 19:42

"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg købte støvler og el-såler på dén tids distanceindkøb (postordre), men jeg mener ikke at have
> set annoncer fra ham i de seneste mange år.

Hej Leif

Du har ret, det var det spark jeg skulle bruge for at huske.

Mvh, Leif
..

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 01-04-10 11:26

Den 31-03-2010 14:12, Jim Andersen skrev:
> Er der nogen der kender et sted man kan få skræddersyet en læderdragt
> billigere end de 6800 kr dragtdesigneren.dk skal have?
>
> Fx i det nærmeste udland?

Billiger nej, men super kvalitet i stedet for.
http://www.waco-der-lederschneider.de/
Købte min der for 3 år siden til ca. 9000 kr.-
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S