MS Windows
briani 27239
Windows 7 og netværk
Fra : Poul Jensen

Dato : 31-03-10 12:23

Nej NG,
Jeg har 3 PC'er med XP, som indtil nu har kørt i netværk som
workgroup. De har kunnet dele mapper og printere. Nu er den ene PC
udskiftet til en med Windows 7. På den nye PC har jeg omdøbt
hjemmentværket til sammen navn som workgroup'en, men det giver ikke
adgang via hjemmenetnetværk. Jeg kan på Win7 PC'en se de andre PC'er
på Netværkssteder og tilgå disse. På de andre PC'er kan jeg ikke se
Win7 PC'en. Hvad skal der til for jeg fra XP PC'erne kan se Win7
PC'en?
Venlig hilsen
Poul

Fra : jos

Dato : 31-03-10 21:38

Poul Jensen wrote:
> [...]
> på Netværkssteder og tilgå disse. På de andre PC'er kan jeg ikke se
> Win7 PC'en. Hvad skal der til for jeg fra XP PC'erne kan se Win7

Du skal aktivere fildeling, oprette en bruger og logge på maskinen som denne
bruger med dennes passwd.
(jeg forudsætter at maskinet er forskriftsmæssigt på
netværket(IP/netmask/gateway - og SAMME workgroup er pludseligt vigtigt)
Jeg har endnu ikke fundet en måde hvor XP kan tilgå W7shares uden
brugernavn/passwd, - men sagtens omvendt!
finn

Fra : Mendoza

Dato : 01-04-10 07:57

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har endnu ikke fundet en måde hvor XP kan tilgå W7shares uden
> brugernavn/passwd, - men sagtens omvendt!

Kontrolpanel - Netværk og internet - Netværks og delingscenter - Rediger
avancerede delingsindstillinger - Slå adgangskodebeskyttet deling fra?

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 11:28

Mendoza wrote:

> Kontrolpanel - Netværk og internet - Netværks og delingscenter -
> Rediger avancerede delingsindstillinger - Slå adgangskodebeskyttet
> deling fra?

Får du så adgang fra XP til Win7....tror jeg
ikke...jeg kan i alle tilfælde ikke.

Fra : Mendoza

Dato : 01-04-10 12:25

<Just> skrev i meddelelsen

> Får du så adgang fra XP til Win7....tror jeg
> ikke...jeg kan i alle tilfælde ikke.

Det var bare et forslag. Jeg havde det problem at mine 5 Win7 maskiner
forlangte brugernavn/password for at få adgang til hinanden, og efter at jeg
slog adgangskodebeskyttet deling fra, forlanges dette ikke længere, så der
er direkte adgang.

Fra : jos

Dato : 01-04-10 13:00

Mendoza wrote:
> [...]
> forlangte brugernavn/password for at få adgang til hinanden, og efter
> at jeg slog adgangskodebeskyttet deling fra, forlanges dette ikke
Ja w7->w7 har jeg heller ikke problemer med!

finn

Fra : emjeppesen

Dato : 01-04-10 15:13

jos skrev:

>Ja w7->w7 har jeg heller ikke problemer med!

Jeg har nu heller ikke problemer med win7-xp

De kører fint her i netværk og vi skal ikke logge ind for at bruge
dele mapper.
Under EMJ-PC/Users/Delte filer
har jeg oprettet en fællesmappe og givet adgang til mine billeder.
Min printeren deler vi også. Jeg sidder på win7 home premium

Hilsen emj

Fra : jos

Dato : 01-04-10 17:21

emjeppesen wrote:

> Jeg har nu heller ikke problemer med win7-xp
Bare lige for at præcisere:
Jeg har heller ikke problemer med fra en W7 at komme på en share beliggende
på en XP uden ID/PW
problemet jeg endnu ikke har set løst er omvendt, fra en XP at komme på et
share beliggende på en W7 uden ID/PW

Jeg vil eksperimentere lidt mere

Fra : emjeppesen

Dato : 01-04-10 17:33

jos skrev:

>problemet jeg endnu ikke har set løst er omvendt, fra en XP at komme på et
>share beliggende på en W7 uden ID/PW

Det virker også fra xp.
Ingen af os bruger id/pw. Der er iøvrigt flere brugere på både xp- og
win7 maskinerne. Alle uden pasword

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-04-10 18:19

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse
> Det virker også fra xp.

Kun fordi du deler filerne i de mapper, som Win7 med djævlens vold og
magt vil have dig til dele.

Hvis du deler en tilfældig mappe, så giver det problemer - og hvis man
prøver at dele roden på drev i Win7 for at kunne få adgang til hele
drevet - så går det helt galt ;-(

Det er en af de primære grunde til at jeg stadig kører XP på de fleste
maskiner her i huset.

jan

Fra : jos

Dato : 01-04-10 18:30

> [...]
>
> Hvis du deler en tilfældig mappe, så giver det problemer - og hvis man
> prøver at dele roden på drev i Win7 for at kunne få adgang til hele

Se det forklarer min forvirring. Jeg bruger W7 maskinen som DLNAserver, og
har derfor adskillige shares jeg gerne vil overføre til fra diverse XP
maskiner. Det går forsåvidt fint, bortset fra at jeg SKAL angive ID/PW.

finn

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-10 19:28

jos wrote:

> [...]
> DLNAserver, og har derfor adskillige shares jeg gerne vil overføre
> til fra diverse XP maskiner. Det går forsåvidt fint, bortset fra at

Det er lige lykkedes mig at dele drev D på min
win 7 og komme ind via xp uden passw...hvad
jeg har gjort og hvordan ved kun guderne og
bill

Fra : emjeppesen

Dato : 01-04-10 20:40

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
>
>Hvis du deler en tilfældig mappe, så giver det problemer - og hvis man
>prøver at dele roden på drev i Win7 for at kunne få adgang til hele

Sikke noget vrøvl. Jeg kan da dele hvad der passer mig.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-04-10 21:53

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse
> Sikke noget vrøvl. Jeg kan da dele hvad der passer mig.

Og komme ind på den fra en XP-maskine uden user/password ?

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 01-04-10 22:34

Jan Vestergaard skrev:

>Og komme ind på den fra en XP-maskine uden user/password ?

Ja, uden problemer, hvis altså win7 maskinen er tændt, men det er vel
en selvfølgelighed.

Hilsen emj

Fra : jos

Dato : 02-04-10 09:37

emjeppesen wrote:

> Ja, uden problemer, hvis altså win7 maskinen er tændt, men det er vel
> en selvfølgelighed.
>
> Hilsen emj

Herligt! - jeg skal have gravet lidt mere nu, for jeg ka' s.. ette ;(

finn

Fra : Mads

Dato : 02-04-10 11:11

On Fri, 2 Apr 2010 10:36:48 +0200, "jos" <jos@her.dk> wrote:

>Herligt! - jeg skal have gravet lidt mere nu, for jeg ka' s.. ette ;(
>
>finn

Prøv at højreklikke på den mappe du vil dele. Vælg så DEL MED
og derpå BESTEMTE PERSONER og tilføj så ALLE

Adgang med password er selvf. slået fra.

Jeg har adgang til sådan en mappe både fra en XP maskine og
fra min WD TV Live player. Uden den indstilling kan igen af dem
se mappen.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-04-10 19:00

Efter mange tanker skrev Mads:
> Prøv at højreklikke på den mappe du vil dele. Vælg så DEL MED
> og derpå BESTEMTE PERSONER og tilføj så ALLE

Det var ikke nok her
Egenskaber for drev, Fanebladet Sikkerhed, Brugernavne ALLE (husk
Flueben)
Tilføj ALLE hvis den ikke findes.

Jeg kunne tilgå mit D-drev men E og F, men nu kan jeg tilgå alle tre
drev.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Poul Jensen

Dato : 14-04-10 06:26

On 5 Apr., 19:59, Jørgen Nielsen <nospam...@get2net.dk> wrote:

> Det var ikke nok her
> Egenskaber for drev, Fanebladet Sikkerhed, Brugernavne ALLE (husk
> Flueben)
> Tilf j ALLE hvis den ikke findes.
>
> Jeg kunne tilg mit D-drev men E og F, men nu kan jeg tilg alle tre
> drev.
>
> --
> -- Mvh. J rgen
> [e-mail address is valid]

Hej alle,
Tak for svarene. Især de sidste par stykker bragte mig på sporet. Nu
kan jeg dele de mapper, jeg ønsker.
Venlig hilsen
Poul Jensen