MS Windows
briani 27239
Et godt backup-program
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 08:04

Jeg skal bruge et nemt og godt backup-program til Win XP. Nogle
anbefalinger?

Ole

Fra : jos

Dato : 31-03-10 08:59

Ole wrote:
> Jeg skal bruge et nemt og godt backup-program til Win XP. Nogle
> anbefalinger?
>
> Ole
Cobian suverænt!

finn

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 18:58

jos wrote:
> Cobian suverænt!

Det har jeg også hørt godt om. Tak.

Ole

Fra : Benny Andersen

Dato : 31-03-10 02:01

On 31 Mar., 09:04, "Ole" <-> wrote:
> Jeg skal bruge et nemt og godt backup-program til Win XP. Nogle
> anbefalinger?
>
> Ole

Hvis det godt må være et kommandolinie program, har XP det allerede -
robocopy (xcopys afløser)

Fra : J

Dato : 31-03-10 09:47

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 31 Mar., 09:04, "Ole" <-> wrote:
> [...]
> anbefalinger?
>
> Ole

Hvis det godt må være et kommandolinie program, har XP det allerede -

Mon dog.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-03-10 12:48

On Wed, 31 Mar 2010 09:04:07 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Jeg skal bruge et nemt og godt backup-program til Win XP. Nogle
>anbefalinger?
Hvad med XPs eget, Start / programmer / tilbehør / Systemværktøjer /
Sikkerhedskopiering ?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 19:00

Hans Kjaergaard wrote:
> Hvad med XPs eget, Start / programmer / tilbehør / Systemværktøjer /
> Sikkerhedskopiering ?

Jeg har lige prøvet og installere det (det bliver ikke installeret
automatisk sammen med XP). Det fungerer egentlig fint nok, men er temmellig
langsom desværre.

Ole

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-03-10 22:08

On Wed, 31 Mar 2010 20:00:14 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Jeg har lige prøvet og installere det (det bliver ikke installeret
>automatisk sammen med XP). Det fungerer egentlig fint nok, men er temmellig
>langsom desværre.

Det tager vel den tid det tager at kopierer de data der skal backuppes
?

/Hans

Fra : jos

Dato : 31-03-10 20:32

Hans Kjaergaard wrote:

> Det tager vel den tid det tager at kopierer de data der skal backuppes
> ?
der er meget stor forskel på hvordan programmer er kodet til dette!
hvis du eks smlg. xcopy og robocopy, kan der sagtens være en faktor 10 til
forskel.

finn

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 22:51

Hans Kjaergaard wrote:
> Det tager vel den tid det tager at kopierer de data der skal backuppes
> ?

Tja, Nero 7 udnytter faktisk mit eksterne drevs eSATA meget bedre/hurtigere
end Ntbackup fra XP. Jeg ved ikke hvorfor. Men ingen grund til at have et
eSATA drev hvis backupprogrammet kører på USB2-hastighedsniveau.

Jeg kan i øvrigt kun rose eSATA ved eksterne diske. Det er hurtigt.
Jeg har købt en Samsung Story Station Plus 1,5 Tb med både eSATA og USB2.
Sjovt nok kører disken kun med 5400 rpm, men det tager kun 5 sekunder at
overføre ½ Gb. Meget lækkert.
MEN!! Den medfølgende bundle software som omfatter et backupprogram og et
krypteringsprogram kan IKKE bruges ved eSATA, kun ved USB! Men det står der
intet om på Samsungs website under produktoplysninger eller på emballagen
eller i manualen. Man må Google sig frem via en fejlmeddelelse eller søge
dybe steder på FAQ'en hos Samsung. Det er for dårligt.

Ole

Fra : Max

Dato : 31-03-10 10:53

Hej Ole

> Jeg skal bruge et nemt og godt backup-program til Win XP. Nogle
> anbefalinger?

MS egen Sikkerhedkopiering løser opgaven fint for de fleste.

--
Mvh Max

Fra : Peter Hansen

Dato : 31-03-10 13:54

"Ole" <-> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge et nemt og godt backup-program til Win XP. Nogle
> anbefalinger?
>
> Ole

Ja dette http://www.centered.com/ Second Copy, det er rigtig godt.

Hilsen
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 19:02

Peter Hansen wrote:
> Ja dette http://www.centered.com/ Second Copy, det er rigtig godt.

Tak.
Men jeg fandt ud af at der ligger et backup-program i Nero 7, som jeg har på
min maskine. Og det fungerer faktisk rigtig godt og hurtigt.

Ole