MS Windows
briani 27239
txt liste
Fra : Peter Hansen

Dato : 31-03-10 07:58

Jeg har kikket lidt på dos komandoen dir i forbendelse med jeg ønsker en txt
fil genereret som viser indholdet på min harddisk. Problemet med dir /a/s >
list.txt er at der står dato tid ud for hver fil og mappe, og der er altid
2 folder positioner . og .. som ikke behøver at blive vist.

jeg ville gerne have en liste der ser ud som følger:

Folder 1
Folder 2
Folder 3
osv

Folder 1
fil 1
fil 2
fil 3

Folder 2
Underfolder 1
Underfolder 2
fil 1
fil 2

Folder 2/underfolder 1
fil 1
fil 2
fil3

Folder 2/underfolder 2
fil 1
fil 2
osv

Altså først en oversigt over de biblioteker der er, og så efterfølgende en
oversigt ned gennem disse
biblioteker med indholdet i dem, men uden alle de urelevante informationer
der kommer fra dir
komandoen.

Nogle her der har et klue... jeg er på windows xp.

Fra : jos

Dato : 31-03-10 09:03

> [...]
> informationer der kommer fra dir
> komandoen.
>
> Nogle her der har et klue... jeg er på windows xp.

hvad med $> tree /f
Afhængig af dit slutprodukt: $> tree /f /a

finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-03-10 11:26

Har du prøvet:
dir /og/b/s > list.txt

Kig lidt på dir /?

/Hans

Fra : Peter Hansen

Dato : 31-03-10 13:52

> Har du prøvet:
> dir /og/b/s > list.txt
>
> Kig lidt på dir /?
>
> /Hans

Tak for de svar der er kommet ind til nu, men hverken dir eller tree
komandoen kan oprette
en "formatering", som jeg har skitseret. Det omtalte program kan heller ikke
klare det.

Jeg har læst alt om dir og tree parametre uden det har givet noget brugbart.

Men måske andre her lidt info...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-03-10 11:42

Peter Hansen skrev:
> [...]
> der kommer fra dir
> komandoen.
>
> Nogle her der har et klue... jeg er på windows xp.

Jeg brugte en tid et Dirprint program
fra Karens Power Tools og husker at det
var utroligt fleksibelt.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 31-03-10 17:01

Peter Hansen was thinking very hard :
> [...]
> oversigt ned gennem disse
> biblioteker med indholdet i dem, men uden alle de urelevante informationer

@echo off
for /r c:\ %%i in (.) do (
echo %%i
dir %%i /ad /b
dir %%i /a-d /b
echo.
)

--
/klaus

Fra : Rado

Dato : 31-03-10 18:03

> [...]

>2 folder positioner . og .. som ikke behøver at blive vist.
>
>jeg ville gerne have en liste der ser ud som følger:

Prøv evt. det her og se om det kan bruges:

http://taosoft.dk/temp/DirLister.zip

(Refresh browseren hvis linket ikke virker første gang)

1. indtast mappe- eller drevnavn i inputfeltet (f.ex. D:\)
2. klik på "Vælg outputfil" og vælg filnavn og placering (eller lad
være, så oprettes filen automatisk som c:\temp\filliste.txt)
3. vælg File>List all files and subfolders

Bemærk at det kræver .NET framework 2.0 for at køre.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Rado

Dato : 31-03-10 18:55

On Wed, 31 Mar 2010 19:03:12 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>http://taosoft.dk/temp/DirLister.zip

Er lige modificeret lidt så det nu lister alle mapper først samt laver
en tom linje før hver ny mappelistning, så tingene er letttere at
overskue...