Hej NG
Fra : Fam Sønderhousen

Dato : 31-03-10 02:00

Jeg har lige et sørgsmål vedr iTunes.

Jeg har en iPhone 3gs 32 og bruger iTunes på min win 7 pc.

Jeg har tidligere rippet mine cd'er til mp3 med ID3 Tag.

Jeg vil nu lægge dem i iTunes og det går sådsn set også meget godt ,
men der er nogen cd'er der kommer ind som enkelt numre og ikke som et
album, selv om de alle har samme album tittel. Jeg kan se at det alle
er cd'er med forskellibe kunstere som f.eks. All Woman 5.

Er der en metode hvor man kan få iTunes / min iPhone til at opfatte
dem som ét album.

Hilsen

Sten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-10 09:09

Den 31/03/10 10.00, Fam Sønderhousen skrev:
> [...]
> er cd'er med forskellibe kunstere som f.eks. All Woman 5.
>
> Er der en metode hvor man kan få iTunes / min iPhone til at opfatte

Marker alle numrene og giv dem samme kunstner og album på en gang.

Det skulle gerne hjælpe.

Fra : Fam Sønderhousen

Dato : 31-03-10 02:18

> Marker alle numrene og giv dem samme kunstner og album på en gang.
>
> Det skulle gerne hjælpe.
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

ok Men problemet er jo netop at de ikke har samme kunstner......

Så hvis der ikke er andre muligheder så må jeg jo gøre det.

Sten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-10 09:25

Den 31/03/10 10.17, Fam Sønderhousen skrev:

> ok Men problemet er jo netop at de ikke har samme kunstner......
>
> Så hvis der ikke er andre muligheder så må jeg jo gøre det.

Hvis de ikke har samme kunstner bliver de vist separat i kunstneroversigten.

Jeg synes også det er ret irriterende.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-10 15:02

Hej,

> ok Men problemet er jo netop at de ikke har samme kunstner......
> Så hvis der ikke er andre muligheder så må jeg jo gøre det.

Nej, det skal du ikke gøre. Det rette er at sætte hak i feltet "Part of
compilation" (jeg ved ikke hvad det hedder i den danske oversættelse).
Så ved iTunes at der er tale om en compilation-CD med forskellige
albumkunstnere.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-10 15:04

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> compilation" (jeg ved ikke hvad det hedder i den danske oversættelse).
> Så ved iTunes at der er tale om en compilation-CD med forskellige

og skrive noget i "Album Artist"

/thomas

Fra : N/A

Dato : 31-03-10 09:25

Fra : Jonas Jalling

Dato : 31-03-10 09:28

Fam Sønderhousen skrev:
> [...]
> er cd'er med forskellibe kunstere som f.eks. All Woman 5.
>
> Er der en metode hvor man kan få iTunes / min iPhone til at opfatte

Hej Steen,

Vælg alle sangene til det pågældende album. Højreklik på en af sangene
og tryk på 'vis info'. Herefter skriver du "Blandede kunstnere",
"Various artists" eller hvad du nu synes er passende i feltet
'Albumkunstner'.

Mvh Jonas

Fra : Fam Sønderhousen

Dato : 31-03-10 09:16