Overvejelser, ny xtern HD.
Fra : Morten Lind

Dato : 31-03-10 07:18

Det måtte jo komme - min 500 GB, eksterne harddisk er stået af - den har
været på gulvet et par gange, så det er ikke uventet.

Jeg har længe gået med tanker om et perfekt set-up, der kan dække
vinter-, såvel som sommerresidensen.

Jeg har tænkt TimeCapsule, NAS, dedikerede serverdiske og alt muligt
andet, og nu vil jeg gerne høre gruppens meninger.

Sommerresidens: Mindst en, måske to Mac´er - eventuelt en Windows-pc.

Vinterresidens: Mindst tre Mac´er og en Windows-pc.

Mac´erne bruger TimeMachine og pc´en bruger Windows Vistas indbyggede
sikkerhedskopiering.

Jeg vil gerne have kvalitetsdiske, og de må gerne være så store som
muligt, hvis man kan stole på dem. Ellers tager jeg gerne 4x500 GB.

Jeg gider ikke en 2 TB-disk, der kollapser efter to år.

Jeg er ligeglad, om de skal kables eller køre trådløst - jeg har
AirportExtreme begge steder.

Masser af inputs modtages med smil

M.