x-post med thunderbird
Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 09:51

Hvis jeg vil besvare et x-postet indlæg, nægter Thunderbird
at poste det. Der kommer en meddelelse om, at jeg kun kan
poste til en gruppe ad gangen.

Nu kan man diskutere det betimelige i at x-poste, men det er
dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
kan Thundbird ikke besvare x-postninger?

Ved nogen noget?

X-post dk.test

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 09:53

Vidal skrev:
> [...]
> dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
> kan Thundbird ikke besvare x-postninger?

Nå, den kan åbenbart godt, når jeg selv x-poster?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-03-10 09:56

Vidal skrev:

>Nå, den kan åbenbart godt, når jeg selv x-poster?

Kan problemet have været xpost til for mange grupper på en gang, svar på
en xpost bør kun være til den relevante gruppe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 10:36

Ivan V. Klattrup skrev:

> Kan problemet have været xpost til for mange grupper på en gang, svar på
> en xpost bør kun være til den relevante gruppe

Hvad er 'for mange' grupper?

Hvordan afgør man hvilken gruppe, afsenderen anser for
at være relevant?

Men nu var det ikke et moralsk svar (bør), men et
praktisk, jeg søgte. Men tak fordi du forholder dig
til det.

Kan det have noget at gøre med, at afsenderen poster fra
google-groups?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-03-10 10:48

Vidal wrote:

> Hvad er 'for mange' grupper?

Den oprindelige afsender kan poste til flere grupper, men de
efterfølgende bør poste til kun en gruppe.

> Hvordan afgør man hvilken gruppe, afsenderen anser for
> at være relevant?

Den oprindelige afsender afgør hvilken af grupperne der videre bør
sendes til som den mest relevante, og sætter FUT dertil. Hvordan den
oprindelige afsender afgør det, er en diskussion hvortil der må benyttes
nogle relevante eksempler.

> Kan det have noget at gøre med, at afsenderen poster fra
> google-groups?

Indlæg fra Google Groups giver mange finurlige problemer, men om dette
er et af dem, tør jeg ikke sige.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-10 11:05

Den 31-03-2010 16:36, Vidal skrev:

> Hvad er 'for mange' grupper?

Måske lidt færre end du har forsøgt at x-poste til.

Hvis du vil have hjælp, så forsøg gerne at hjælp lidt til
selv. Du kunne fx have fortalt, hvor mange grupper det
drejer sig om. Og du kunne have givet os den præcise
fejlmeddelelse.

Ud fra de oplysninger kunne vi måske meget nemt have givet
dig en forklaring. Uden de oplysninger kan vi kun gætte.

Personligt vil jeg gætte, at fejlmeddelelsen kommer fra TDC,
fordi der er forsøgt at poste til flere grupper end TDC
tillader. Men det er som sagt kun et gæt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til danske ord og ordsprog:

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 11:23

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Personligt vil jeg gætte, at fejlmeddelelsen kommer fra TDC, fordi der
> er forsøgt at poste til flere grupper end TDC tillader. Men det er som

Det er tre grupper i alt. Fejlmeddelelsen lyder:
-----------
Fejl under afsendelse af meddelelse.

Du kan kun sende en meddelelse til en nyhedsgruppeserver ad
gangen.
------------

Selv om jeg sletter en gruppe, vil den stadig ikke afsende,
kun til én gruppe, lykkes det. Men hvis jeg selv krydsposter
til to grupper, er der ikke noget problem.

Når jeg skriver på svaret, kommer der af og til en meddelelse:

Kan ikke gemme som kladde.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-10 11:57

Den 31-03-2010 17:23, Vidal skrev:

> Det er tre grupper i alt. Fejlmeddelelsen lyder:

Ok, så er det ikke TDC's begrænsning. Den er vist på fem.

> -----------
> Fejl under afsendelse af meddelelse.
>
> Du kan kun sende en meddelelse til en nyhedsgruppeserver ad
> gangen.
> ------------

Bemærk, at der står "nyhedsgruppeserver" ikke
"nyhedsgruppe". Det kunne tyde på, at du forsøger at sende
en meddelelse til flere forskellige servere på én gang.
Eller også er der måske en fejl i oversættelsen af
fejlmeddelelsen.

Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra
Til-feltet herind.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå snavs på computeren:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-03-10 12:21

Kim Ludvigsen skrev:

>Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra Til-feltet
>herind.

ellers kunne message-id på den meddelelse der vil svares på være en god
hjælp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 15:50

Kim Ludvigsen skrev:

> Ok, så er det ikke TDC's begrænsning. Den er vist på fem.

Ok.

> [...]
> tyde på, at du forsøger at sende en meddelelse til flere forskellige
> servere på én gang. Eller også er der måske en fejl i oversættelsen af

Jeg ved ikke, hvordan det skulle være kommet i stand. Er
der en indstilling i Thunderbird, der omhandler det?

> Hvilke grupper er der tale om? Du kan kopiere adresserne fra Til-feltet
> herind.

dk.livssyn.kristendom, dk.livssyn, dk.videnskab.psykologi

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-10 16:07

Den 31-03-2010 21:50, Vidal skrev:

> dk.livssyn.kristendom, dk.livssyn, dk.videnskab.psykologi

Ok, de burde ikke kunne give problemer. Har du mulighed for
at give os message-id på det oprindelige indlæg, som Ivan
efterlyste?

Du skulle kunne få vist kildekoden ved at markere det
oprindelige indlæg og så bruge tastaturgenvejen Ctrl+U eller
Vis => Kildekode (muligvis er det Vis => Meddelelseshoved).
I de første koder skal du finde linjen, der starter med
Message-ID, og så kopiere hele linjen herind.

Har du for øvrigt overvejet at opgradere til Thundbird 3?
Den er noget bedre end 2'eren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 19:31

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> det Vis => Meddelelseshoved). I de første koder skal du finde linjen,
> der starter med Message-ID, og så kopiere hele linjen herind.

Ok, fint, jeg vidste ikke man kunne få den frem på denne
måde.

Men fra Google Groups er der ingen problemer i at X-poste,
det er et problem med Thunderbird og news.tele.dk.

> Har du for øvrigt overvejet at opgradere til Thundbird 3? Den er noget
> bedre end 2'eren.

Jeg vidste ikke, der fandtes en treer. Er det sikkert at
opgradere, altå man mister ikke post eller noget?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-04-10 08:35

Den 01-04-2010 01:31, Vidal skrev:
> [...]

Jeg håber, Ivan har mulighed for at prøve at lege lidt med
det. Jeg sidder med en elendig forbindelse i øjeblikket, som
gør det meget svært at bruge nyhedsgrupperne. Det er noget
af en kamp bare at komme ind og læse indlæg.

> Jeg vidste ikke, der fandtes en treer. Er det sikkert at
> opgradere, altå man mister ikke post eller noget?

Nej, du mister ikke noget. Jeg har skrevet en række sider
med trin for trin-guider til den nye version:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Du kan hente Thunderbird 3 her:
http://mozilladanmark.dk/produkter

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bliv klogere:

Fra : Vidal

Dato : 01-04-10 15:55

Den 01-04-2010 09:35, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> læse indlæg.

> Nej, du mister ikke noget. Jeg har skrevet en række sider med trin for

Ok, nu har jeg så opgraderet og jeg kan vistnok svare på
x-post med den. Jeg var lidt forvirret over, den åbnede
med en browser-side.

Her er så et nyt problem, med denne og den forrige Thunderbird
opstår der undertiden problemer med tegnsættet i indlæg, der er
postet fra Google-groups, æ-ø-å kan ikke ses i teksten, er der
noget at stille op med det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-04-10 17:02

Vidal wrote den 01-04-2010 16:54:
> [...]
> opstår der undertiden problemer med tegnsættet i indlæg, der er
> postet fra Google-groups, æ-ø-å kan ikke ses i teksten, er der

Gå frem i menuerne sådan her:

Funktioner -> indstillinger -> avanceret -> generelt -> avancerede
indstillinger

Hvis der kommer en advarsel om at være forsigtig, må du love det.

Indtast det følgende i filteret øverst:

mailnews.force_charset_override

Så skulle der gerne vises en linie nedenunder, hvor man kan se værdien.
Hvis den er true, skal den ændres til false fx ved at dobbeltklikke på
værdien.

Fra : Vidal

Dato : 01-04-10 17:24

Den 01-04-2010 18:02, Jens Jensen skrev:

> [...]
>
> Så skulle der gerne vises en linie nedenunder, hvor man kan se værdien.
> Hvis den er true, skal den ændres til false fx ved at dobbeltklikke på

Tak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 03:41

On Mar 31, 10:50 am, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> dybt irriterende. Er det en indstilling, der er galt med eller
> kan Thundbird ikke besvare x-postninger?

Ja, undskyld, jeg forsøger lige med google

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 10:43

Vidal skrev:

> Ja, undskyld, jeg forsøger lige med google

Og prøver at se, om det har med problemet at gøre.

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 10:45

Vidal skrev:

> Og prøver at se, om det har med problemet at gøre.

Det har det så åbenbart ikke, undskyld de mange postninger,
jeg håber en eller anden kan løse mysteriet, indtil da skal
jeg nok afholde mig fra flere postninger.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-03-10 10:49

Vidal wrote:

> Det har det så åbenbart ikke, undskyld de mange postninger,
> jeg håber en eller anden kan løse mysteriet, indtil da skal
> jeg nok afholde mig fra flere postninger.

Benyt news:dk.test til den slags.

Fra : Vidal

Dato : 31-03-10 10:59

Erik Olsen skrev:

> Benyt news:dk.test til den slags.

Det er det, jeg gør, men man kan ikke bruge én gruppe
til at teste x-post. Og denne var den mest relevante.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-03-10 11:04

Vidal wrote:

> Det er det, jeg gør, men man kan ikke bruge én gruppe
> til at teste x-post. Og denne var den mest relevante.

Men du sætter ikke FUT til den mest relevante gruppe, din slambert.

FUT dk.admin.netikette.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-03-10 12:10

Vidal skrev:

>Det er det, jeg gør, men man kan ikke bruge én gruppe
>til at teste x-post.

i dk hierakiet findes der også dk.test.utf8-æøå og ellers er der mange
test grupper i andre hierakier

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk