Tunderbird indekserer
Fra : John V.

Dato : 30-03-10 23:22

Hvad betyder det at Tunderbird "vurderer" hvilke mails der skal indekseres?
Vil nogle mails blive slettet og hvis ja, kan man slå det fra?

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-10 08:53

Den 31-03-2010 05:21, John V. skrev:
> Hvad betyder det at Tunderbird "vurderer" hvilke mails der skal indekseres?
> Vil nogle mails blive slettet og hvis ja, kan man slå det fra?

Nej, du får ikke slettet mails, medmindre du selv sletter
dem. Indekseringen gør det hurtigere at søge i dine mails.
Det kan ikke anbefales at slå den fra, medmindre du har helt
specielle behov (og så ville du nok ikke have brug for at
spørge her).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende hjælp til Thunderbird 3:

Fra : John V.

Dato : 31-03-10 13:20

Den 31-03-2010 09:53, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> anbefales at slå den fra, medmindre du har helt specielle behov (og så
> ville du nok ikke have brug for at spørge her).

Takker. det vigtige er at der ikke bliver slettet mails, de lægger sig
heller ikke i papirkurven som i Outlook Express der jo sletter mails
efter eget for godt befindende..

John

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-03-10 14:17

John V. wrote:

> Takker. det vigtige er at der ikke bliver slettet mails, de lægger sig
> heller ikke i papirkurven som i Outlook Express der jo sletter mails
> efter eget for godt befindende..

Jeg har aldrig oplevet at OE eller WM selv sletter mails. Det der ved OE
lægges i papirkurven, er de gamle mapper efter komprimering.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : John V.

Dato : 31-03-10 14:24

Den 31-03-2010 15:17, Erik Olsen skrev:

> Jeg har aldrig oplevet at OE eller WM selv sletter mails. Det der ved
> OE lægges i papirkurven, er de gamle mapper efter komprimering.

Det har jeg, faktisk er det årsagen til at jeg har skiftet til Tunderbird.

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-03-10 14:34

John V. wrote:

> Det har jeg, faktisk er det årsagen til at jeg har skiftet til
> Tunderbird.

Der må have været en fejl i din installation.

Fra : Lars E. P.

Dato : 01-04-10 06:51

Wed, 31 Mar 2010 15:33:44 +0200, skrev "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> :

>Der må have været en fejl i din installation.

Eller også er hans mapper for store (Som han i øvrigt tidligere har
fået fortalt i OE-gruppen) .

Hilsen Lars

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-04-10 09:41

Lars E. P. wrote den 01-04-2010 07:50:
> Eller også er hans mapper for store (Som han i øvrigt tidligere har
> fået fortalt i OE-gruppen) .

De enkelte mapper i OE og Thunderbird må ikke fylde over 2 GB. Der er
rappporter om fejl i Thunderbird, hvis grænsen overskrides.
(http://kb.mozillazine.org/Limits_-_Thunderbird)

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-04-10 10:26

Lars E. P. wrote:
> Wed, 31 Mar 2010 15:33:44 +0200, skrev "Erik Olsen"
> <erik.olsen@ishoejby.dk> :

> Eller også er hans mapper for store (Som han i øvrigt tidligere har
> fået fortalt i OE-gruppen) .

Jeg kan ikke huske at have oplevet problemet med for store mapper i OE,
kun i WM. Der kunne komprimering ikke gennemføres.

Interessant nok kunne det lade sig gøre efter at jeg havde slettet en
del afsendte nyhedsmeddelelser og flyttet afsendte e-mails fra afsendt
post. Med mit kendskab til funktionen i WM burde det vel ikke gøre
mapperne mindre, først når de er komprimeret.