Netgear NAS-Server RND2210-100ISS
Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 30-03-10 23:16

Når de skriver "hot-swap" hvad betyder dette? .
Kan jeg skifte evt. en defekt HD ud med en ny under drift, eller skal
det hele lukkes ned og harddisken udskiftes og så starte op igen? .
Mvh.
KE Kofod.

Fra : N Dude

Dato : 31-03-10 06:40

KE Kofod / 7100 Vejle wrote.:

> Når de skriver "hot-swap" hvad betyder dette? .
> Kan jeg skifte evt. en defekt HD ud med en ny under drift, eller skal
> det hele lukkes ned og harddisken udskiftes og så starte op igen? .

Hotswap betyder normalt at disken kan skiftes med strøm på. Men gør det kun
hvis det er absolut nødvendigt. Problemet er, at du kan risikere at miste
data, hvis der læses eller skrives til disken, mens man piller den fra.
Desuden bør disken specielt understøtte hotswap, det er ikke alle diske, som
kan tåle hotswap, navnlig ikke de billige konsumdiske. Iøvrigt kan jeg slet
ikke se, hvad men egentlig skal bruge det til på dette produkt.

Fra : Max

Dato : 31-03-10 12:14

Hej N Dude

> konsumdiske. Iøvrigt kan jeg slet ikke se, hvad men egentlig skal
> bruge det til på dette produkt.

Hvis den nu står og logger vitale data, ja så er
hot-swap da praktisk.

Max

Fra : Henning

Dato : 31-03-10 16:56

On Wed, 31 Mar 2010 00:16:02 +0200, KE Kofod / 7100 Vejle
<virker@ikke.dk> wrote:

>Når de skriver "hot-swap" hvad betyder dette? .
>Kan jeg skifte evt. en defekt HD ud med en ny under drift, eller skal
>det hele lukkes ned og harddisken udskiftes og så starte op igen? .

Ja, en defekt disk - forudsat du kører et raidsetup med sikkerhed (1
eller 5).