MS Windows
briani 27239
formatering af USB-nøgle
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-03-10 20:58

Jeg har en stak usb-nøgler med plads til 256 MB. Problemet er at nøglerne
"tror", at der er plads til 1 GB og man kan gladeligt kopiere for meget på
dem, men alt over de 256 kan ikke læses tilbage.

Kan man formatere dem til 256 MB, så jeg ikke kommer til at skrive for meget
på dem?

Fra : Lyrik

Dato : 30-03-10 14:31

On 30 Mar., 21:57, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:
> [...]
> dem, men alt over de 256 kan ikke læses tilbage.
>
> Kan man formatere dem til 256 MB, så jeg ikke kommer til at skrive for meget

,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tyder på at det er de falske nøgler som er/var i omløb. De skilter med
mere plads end de har de forfalsker de interne chipoplysninger. De er
indrettet på at tage imod større mængder data end de kan klare, ved at
smide data væk! Som du beskriver. De kan omflashes, hvis de hører til
den "gængse forfalskede type" med programmet "iCreate 5128". Læs
bloggen her og følg anvisningerne:
http://www.myblog.bloggybloggy.com/fixing-usb-key-icreate-i5128-16-04-2008/

Hilsen
Jens

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-03-10 22:37

> Tyder på at det er de falske nøgler som er/var i omløb.

De er købt hos http://www.usb-tryk.dk/

Dem skal jeg vidst snakke alvorligt med i morgen. Jeg har aldeles ikke
bestilt falske USB-nøgler. De er ganske vidst bestilt som 256 MB nøgler, men
der står 1 GB på dem og det er ikke oplyst noget om dette forhold.

Fra : Lyrik

Dato : 30-03-10 18:10

On 30 Mar., 23:37, "Uffe Kousgaard" <o...@no.no> wrote:

> De er k bt hoshttp://www.usb-tryk.dk/
>
> Dem skal jeg vidst snakke alvorligt med i morgen. Jeg har aldeles ikke
> bestilt falske USB-n gler. De er ganske vidst bestilt som 256 MB n gler, men
> der st r 1 GB p dem og det er ikke oplyst noget om dette forhold.

,,,,,,,,,
Alene betegnelsen "1GB" på en 256MB stick er en falsk varebetegnelse.
Hvis folk betror vigtige data til sådan en stick kan de miste den.
Hvis folk som får din gave skal glæde sig over din gavmildhed og
solide moral, så afslører sticken dig som en falsk platugle!
Firmaet som har solgt dig den udviser enten uvidenhed, eller grådighed
efter en hurtig fortjeneste. De har solgt dig usælgelige
svindlersticks!

Hilsen
Jens

Fra : M Stenkjær