[OT] Kommunal backup
Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-03-10 17:45

Min kone smed en fil-mappe ud på sit arbejde ved en fejltagelse. Hun
arbejder i kommunen, og det ser ud til at man ikke har mulighed for en
backup-adgang, uden det koster en bondegård.

Samtidigt har medarbejderne forbud mod at tage egen ekstern backup.

Det er jo en ren catch-22. Hvad vil i anbefale hun gør?
De kører Citrix.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 30-03-10 16:56

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Samtidigt har medarbejderne forbud mod at tage egen ekstern backup.
>
> Det er jo en ren catch-22. Hvad vil i anbefale hun gør?

Help-Desk, IT-support...???...den må s´gu´ da findes på serveren?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-10 18:20

> [...]

> Samtidigt har medarbejderne forbud mod at tage egen ekstern backup.
>
> Det er jo en ren catch-22. Hvad vil i anbefale hun gør?

hvis de kører citrix så er der da vel forhåbentlig backup af brugernes
data ?

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 02-04-10 02:38

Thomas von Hassel wrote:

> hvis de kører citrix så er der da vel forhåbentlig backup af brugernes
> data ?

Det er der sikkert, men det kan sagtens ske driftsaftalen med dem der
tager backup betyder restore af data sker efter timepris og så det
hurigt nogle kroner at få en backup fisket frem.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-10 13:12

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Det er der sikkert, men det kan sagtens ske driftsaftalen med dem der
> tager backup betyder restore af data sker efter timepris og så det
> hurigt nogle kroner at få en backup fisket frem.

at det her spørgmål overhovedet bliver stillet her synes jeg er rystende

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-04-10 14:34

> [...]

> tager backup betyder restore af data sker efter timepris og så det
> hurigt nogle kroner at få en backup fisket frem.

Så må kommunen jo bare betale, når de nu har forhindret enhver anden
form for backup.