Flytte/kopiere gamle mails
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-03-10 05:53

Hej!

Vi har her i huset (4 personer) udvidet vores maskinpark (en iMac G4)
med to stk. MacBook Pro.
Nu ønsker to af os at flytte alle vores filer, mails osv. over på hver
vores bærbare.

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg ikke har fundet svar
på hverken i "Hjælp til ...", på Apples supportsider eller her.
Kan nogen forklare mig hvordan jeg flytter mine gamle mails over på
min bærbare?
Kan nogen forklare mig hvordan jeg flytter mine iPhone-Apps over på
min bærbare, således at jeg fremover kan synkronisere min iPhone på
den?
Al familiens musik, film og fotos ligger på en ekstern harddisk som er
sluttet til iMacen, som er nødt til at være tændt for at musikken er
tilgængelig fra de to MacBooks. Er der en smartere løsning på det?
Hvis det medfører køb af ny harddisk er det iorden da kapaciteten er
ved at være opbrugt.
Kan man lave backup med "Time Machine" af de bærbare, trådløst, til en
ekstern harddisk - og vil det ikke tage "en evighed" at gøre
(ihvertfald første gang)?

Det hører måske med til historien at vi har en Airport Extreme til det
trådløse netværk.

Ved godt det er mange spørgsmål - men I er så kloge og hjælpsomme
På forhånd tak!
Venlig hilsen - og god påske!
Henrik Rasmussen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-10 12:57

Henrik Rasmussen <henrikr@mail.dk> wrote:

> [...]
> på hverken i "Hjælp til ...", på Apples supportsider eller her.
> Kan nogen forklare mig hvordan jeg flytter mine gamle mails over på

hvilket mail program bruger du ?

> Kan nogen forklare mig hvordan jeg flytter mine iPhone-Apps over på
> min bærbare, således at jeg fremover kan synkronisere min iPhone på
> den?

iPhone programmer ligger i iTunes mappen under "Musik" i mappen "Mobile
Applications" ... kopier dem over på din nye masine og træk dem over i
iTunes vinduet.

> Det hører måske med til historien at vi har en Airport Extreme til det
> trådløse netværk.

Du kan sætte en USB harddisk til den Airport Extreme og bruge den til
time machine ..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-10 13:09

Den 30/03/10 13.53, Henrik Rasmussen skrev:
> [...]
> med to stk. MacBook Pro.
> Nu ønsker to af os at flytte alle vores filer, mails osv. over på hver

Du skal bruge overførselsassistenten til at "trække" din gamle konto
over til den relevante Mac. Det kræver nok lidt voodoo, men den skal
nok hjælpe dig.

Med hensyn til fælles filer så overvej en netværksdisk. Det vil I blive
glade for :)