Ny Navigon til iPhone
Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-10 08:22

Så er der kommet en ny Navigon - skal vi gætte på at den nu også
supportere den større iPad skærm?

Umiddelbart lægger jeg mærke til at den nu korrekt viser til adressen på
en jeg kender.

Og på at København K stadig giver København Huse.

Men ser jeg på tilkøb kan jeg se at man kan tilkøbe UK numre. Mon ikke
det er hvad vi skal vente på også for DK?

Så er jeg ikke sikker på at resten er nyheder, men her kommer det:

Sociale Netværk. Facebook og Twitter. De skal åbenbart automatisk have
at vide hvor man befinder sig? Ifølge firmaets egne oplysninger nyt i
1.5. Som også nævner NAVIGON MyRoutes og Panorama View 3D (i App
Purchase).

Der er kommet hastighedsbegrænsninger ind, også med akustisk advarsel.

Regulering af lydstyrke.

Og iPod styring samt iPod Mode.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-10 11:31

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og på at København K stadig giver København Huse.

det er et problem med kortmaterialet og ikke med programmet som sådan

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-04-10 18:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så er der kommet en ny Navigon - skal vi gætte på at den nu også
> supportere den større iPad skærm?

Er lige kommet hjem fra en påsketur i Sverige, hvor jeg havde Navigon
1.4 på iPhonen tændt begge veje á ca. 10 timer... og tænk sig, den
crashede telefonen 4 gange på den tur. Lidt for træls, synes jeg

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-10 20:36

Den 05/04/10 19.29, Martin Bredthauer skrev:

> Er lige kommet hjem fra en påsketur i Sverige, hvor jeg havde Navigon
> 1.4 på iPhonen tændt begge veje á ca. 10 timer... og tænk sig, den
> crashede telefonen 4 gange på den tur. Lidt for træls, synes jeg

Gik _programmet_ ned (pling tilbage til oversigt), eller frøs selve
OS'et eller genstartede iPhonen (Apple-logo)?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-04-10 22:37

> Gik _programmet_ ned (pling tilbage til oversigt), eller frøs selve
> OS'et eller genstartede iPhonen (Apple-logo)?

iPhonen genstartede. (En i øvrigt lang (gen)opstart.)

--
Mvh Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-10 23:30

Den 05/04/10 23.36, Martin Bredthauer skrev:

> iPhonen genstartede. (En i øvrigt lang (gen)opstart.)

Æv, det troede jeg slet ikke en applikation kunne.

Det var da irriterende. Er det så bedre nu?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-04-10 08:16

> Æv, det troede jeg slet ikke en applikation kunne.

jo, det kan den godt ... den ene gang jeg havde problemet løste det sig
med en restore af dimsen ..

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-04-10 01:16

> Det var da irriterende. Er det så bedre nu?

Jeg har ikke testet det endnu. Det skal siges at under hele turen blev
telefonen også brugt til at afspille musik, så den var i den grad på
arbejde og typisk skete det så efter 3-4 timers kørsel.

I forbindelse med at jeg har opdateret Navigon til 1.5 fik telefonen
også en restore, så nu må vi se på den næste lange tur om det har
hjulpet.

--
Mvh Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-10 05:28

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg har ikke testet det endnu. Det skal siges at under hele turen blev
> telefonen også brugt til at afspille musik, så den var i den grad på
> arbejde og typisk skete det så efter 3-4 timers kørsel.

Måske skulle du så bare droppe musikken?

Eller anskaffe dig et Tom Tom carkit? Så oplader iPhonen under kørslen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-04-10 21:33

> Måske skulle du så bare droppe musikken?

Aldrig i livet Bilen er det bedste sted at høre podcasts og
lydbøger.

> Eller anskaffe dig et Tom Tom carkit? Så oplader iPhonen under kørslen.

Jeg har i lang tid haft bilstereo med ipod/usb indgang som både oplader
og forbinder min iPhone. Og da jeg heller ikke oplever de store
problemer med GPS modtagelse er der ingen grund til at "booste" den med
Tom Tom kittet.

Men altså den lille telefon er da også på arbejde når den både kører
fuld skrue på GPS'en og skal afkode AAC filer... nå ja, og så ringer der
pludselig en; så den skal jo også lige slå over i mobiltlf.mode og koble
sig til mit bluetooth headset. Efter at samtalen er slut starter
musikken igen og Navigon starter op og husker hvor den var på vej hen.

Når det hele spiller som det skal er det dog en meget elegant og kompakt
løsning at kunne bruge iPhonen til alle disse ting, synes jeg.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-10 21:35

> [...]

> Når det hele spiller som det skal er det dog en meget elegant og kompakt
> løsning at kunne bruge iPhonen til alle disse ting, synes jeg.

"Når det hele spiller" er grunden til at jeg stadig har en standalone
GPS :)

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-04-10 21:53

> "Når det hele spiller" er grunden til at jeg stadig har en standalone
> GPS :)

Jeg har faktisk også en Garmin GPS som jeg fik af min søn i
fødselsdagsgave, og som jeg ret beset bare burde bruge, men da Navigon
og TOM TOM kom frem til iPhone kunne jeg bare ikke modstå at får
afprøvet ægte GPS software på iPhone.

--
Mvh Martin