Input til Interaktivt Script
Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-03-10 00:22

Hej!

Jeg har et program, som jeg kører i en terminal på min Mac. Det tager
en masse input direkte fra kommandoprompten, men to parametre skal
altid vælges interaktivt. Mere præcist gør jeg følgende:

sh script input [enter]
parameter a [enter]
parameter b [enter]

Findes der en måde, hvorpå man kan automatisere ovenstående? Jeg vil
meget gerne lave en for-lykke over en masse input, men det er et sandt
helvede, når jeg hver gang skal igennem de to parameter-steps manuelt.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-10 07:27

Den 30/03/10 08.22, Michael Knudsen skrev:
> [...]
> meget gerne lave en for-lykke over en masse input, men det er et sandt
> helvede, når jeg hver gang skal igennem de to parameter-steps manuelt.

Prøv

(echo "parameter a"; echo "parameter b") | sh script input

Fra : Michael Knudsen

Dato : 30-03-10 00:30

On Mar 30, 8:27 am, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Prøv
>
>    (echo "parameter a"; echo "parameter b") | sh script input

Fantastisk! Mange tak for det hurtige svar!

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-10 07:51

Den 30/03/10 08.30, Michael Knudsen skrev:

> Fantastisk! Mange tak for det hurtige svar!

Lige dér er Unix rigtigt, rigtigt fikst.

Godt det kunne hjælpe - der er nogen sippede programmer der INSISTERER
på at det skal være et rigtigt tastatur, men det var det så ikke her.

Fra : N/A

Dato : 30-03-10 07:51