Hastighedstest
Fra : Max

Dato : 30-03-10 12:57

Hej

Jeg har 2 XP computere jeg bruger, jeg fornemmer at den
ene er hurtigere end den anden, men ifølge papirene er
det den forkerte der fornemmes hurtigst.

Kan nogen anbefale et program der kan give nogle
info der fortæller noget om maskinernes evner ?

Max

Fra : Ivar

Dato : 30-03-10 21:21

Max skrev:

> Jeg har 2 XP computere jeg bruger, jeg fornemmer at den
> ene er hurtigere end den anden, men ifølge papirene er
> det den forkerte der fornemmes hurtigst.

Det kan sagtens være tilfældet. Ofte er software skyld i
at en computer føles langsom.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 30-03-10 21:39

Hej Ivar

> Det kan sagtens være tilfældet. Ofte er software skyld i
> at en computer føles langsom.

Ok, men nu ligner de to maskiner hinanden meget rent
software mæssig, jeg laver jo det samme på dem.

Max

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-03-10 22:09

> Ok, men nu ligner de to maskiner hinanden meget rent
> software mæssig, jeg laver jo det samme på dem.

En ny og en gammel installation ? - jeg har på fornemmelsen at window'ser
har det med at blive "slidte" med tiden.
En nyinstalleret windows har det med at køre bedre end en man har
installeret og afinstalleret programmer på.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Max

Dato : 30-03-10 22:56

Hej Andreas

> En nyinstalleret windows har det med at køre bedre end en man har
> installeret og afinstalleret programmer på.

Ja, men her er det omvendt, den ældste installation er
den der virker hurtigst.

Max

Fra : Ivar

Dato : 31-03-10 17:38

Max skrev:

> Ja, men her er det omvendt, den ældste installation er
> den der virker hurtigst.

Hvilken forskel er på de to computere, med hensyn til data?

Med hensyn til hastighed skal man være meget opmærksom på
virus-software.

Ivar Magnusson

Fra : Ivar

Dato : 31-03-10 17:32

Andreas M. Hansen skrev:

> En nyinstalleret windows har det med at køre bedre end en man har installeret
> og afinstalleret programmer på.

Helt sikkert. Hvis man omformaterer en gammel computer, kan det
føles som man har fået en ny hurtigere.

Ivar Magnusson

Fra : Erling G

Dato : 31-03-10 21:25

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> Det kan sagtens være tilfældet. Ofte er software skyld i
> at en computer føles langsom.

Ja, men er der et godt forslag til Max's spørgsmål ???
Alle de andre skud "i tågen" er ganske almindelig kendte.

Ellers iøvrigt god påske.
EG

Fra : Ivar

Dato : 31-03-10 22:42

Erling G skrev:

> Ja, men er der et godt forslag til Max's spørgsmål ???

Jeg svarede ikke på Max spørgsmål. Jeg kommentere den første
del af hans indlæg.

Ivar Magnusson