Råd ang. køb af XJ600
Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-10 22:06

Hej alle,

Efter at min FZ6 blev stjålet sidste efterår at jeg nu nået til det
punkt at jeg kigger på mc igen. Jeg tror ikke jeg kan slappe af hvis
cyklen er alt for ny og dyr, så jeg kigger på brugte i prislejet 30-35k.

Jeg har derfor kig på nogle forskellige XJ600 fra 94-98, både N og S
Diversion.

Jeg kender ikke modellen mere end at jeg anser den som værende en meget
basal mc, som burde være ret driftssikker og nem selv at lave service
på. Der er også mange af dem, så reservedelssituationen burde også være god.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på med den model, udover
alt det gængse som lejer, oliespild ved motor/forgaffel, ledningsnet,
bremser og kædekit?

Jeg kommer nok til at savne lidt HK fra FZ6'en, men 95% af tiden kørte
jeg jo inden for bygrænserne hvor jeg langtfra kunne udnytte dens
kræfter alligevel. Jeg skal bruge den som pendler-maskine rundt i
storkøbenhavn og ind i mellem nogle motorvejsture mellem Sjælland og
Jylland, men den føles vel heller ikke helt død ved 130 km/t?

Evt. andre modeller jeg også bør kigge på (er ikke interesseret i GSXF)?

Mvh. Martin Sørensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-03-10 08:37

Martin Sørensen wrote:
> Jeg har derfor kig på nogle forskellige XJ600 fra 94-98, både N og S
> Diversion.
>
> Jeg kender ikke modellen

http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1158

/jim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-04-10 02:19

> http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1158

Tak for linket - det bekræftede hvad jeg troede jeg vidste omkring
modellen og alternative modeller. :)

Det ser ud til at den ikke er helt tosset - spørgsmålet er så bare om
jeg vil synes at den er for kedelig.

Mvh. Martin

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 30-03-10 15:37

hej martin.min svigerfars xj 600n fra 2000 er til salgden står som ny
har kørt 24000 km.der er nyt batteri og kædekit på har aldrig kørt i
salt.stået i et værelse om vinteren.sælges pga sygdom.
hvis du vil se billeder ka jeg maile dig nogen
mvh karsten tlf 42267680

Fra : Henning Sonne

Dato : 31-03-10 15:03

Martin Sørensen wrote:
> Jeg har derfor kig på nogle forskellige XJ600 fra 94-98, både N og S
> Diversion.
> Mvh. Martin Sørensen

Jeg har kørt snart 100000 Km. på en xj600n fra 2000. Fin cykel, men i
nøgen tilstand er den lidt kedelig over 140 Km/t.
Køb en S model eller sæt en styrkåbe på, det hjælper både på
tophastighed og benzinforbrug.
Mit forbrug er mellem 17 og 20 Km/l med en meget lille styrkåbe.
Se efter rust i samlingen mellem forrør og potter, min rustede op og jeg
var nødt til at skifte begge dele.
Cyklen har 4 elektriske kaburatorvarmere, de 2 i midten svigtede,
hvilket fik motoren til at gå urent i koldt vejr.

Henning.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-04-10 02:32

> Jeg har kørt snart 100000 Km. på en xj600n fra 2000. Fin cykel, men i
> nøgen tilstand er den lidt kedelig over 140 Km/t.
> Køb en S model eller sæt en styrkåbe på, det hjælper både på
> tophastighed og benzinforbrug.

Det foretrækker jeg også, medmindre jeg finder en flot N-model til den
rigtige pris.

> Mit forbrug er mellem 17 og 20 Km/l med en meget lille styrkåbe.

Det lyder rimeligt normalt - jeg er vant til 16-16,5 km/l på FZ6S'en,
hvilket jeg synes var lige lidt nok af en moderne mc.

Ok, tak for info.

Mvh. Martin