Enduro træningskursus med Peter Weiss
Fra : dots

Dato : 29-03-10 18:15

Enduro kursus med Peter Weiss
Hi Guy's og Guysinder!

Jeg har et unikt tilbud til jer, som I bør kigge lidt nærmere på..

Jeg har adgang til et stykke idyllisk, fredfyldt, naturskøn, kuperet
og varieret vejlensisk skov, som jeg vil lave til en 1-dags Enduro
træningsbane. Hvis alt går godt og vi ikke larmer for meget, så bliver der
flere træningssamlinger af denne slags. Mange aktive offrødder og
enduro-kørere har ytret deres ønske om min træningsbistand og det vil jeg
gerne imødekomme. Dels fordi de synes jeg er kompetent til opgaven, dels
fordi de svenske Enduro kurser til 4000 sek. for 2 dages træning var lidt
mange penge at ryste op med. Jeg tror på, at det er en kombination af begge
dele.

Hvis du, ligesom jeg, elsker at køre motorcykel og evt. deltage i
konkurrencer, og måske har et ønske om bedre resultater, lettere
gennemkørsel af teknisk svære sektioner vha. forbedret teknik, undgå kramper
og udkørsel, så har jeg noget viden jeg gerne vil dele med dig.

Program for dagen (med plads til små ændringer og fleksibilitet):

1. 8.00-8.30: Velkomst - stærk kaffe, wienerbrød, omklædning - alt
sammen dybt inde i skoven.
2. 8.30-9.00: Opvarmning på anlagt spor. Husk Kleenex til at tørre
øjne og andre fugtigheder.
3. 9.00-11.30: Improviseret instrueret træning.
4. 11.30-12.15: Frokost - velsmurte sandwich, juice, frugt og vand.
5. 12.15-14.00: Improviseret instrueret træning.
6. 14.00-14.30: Enduro motorcyklerne slukkes og læsses og vi evaluerer
over dagens træning.
7. 14.30-1530: Til de af jer, der stadig har energi og overskud, giver
jeg en 5-10 minutters prøvetur på min Trial motorcykel. Forstå ordsproget
"Man
skal kravle før man kan gå" ved "grundskolen" bag al motorcykelkørsel.

Gode råd:
Kør 20-50 % langsommere end I er i stand til og fokusér på at gøre
tingene rigtigt - så kommer hastigheden helt af sig selv. Hold nogle pauser
ind i mellem, lyt til kroppen. Den kender dig bedre end du tror!

Nødvendigheder for dagen:
1. Max lyddæmpning. Mulighederne for at gentage dette arrangement er
betinget af, at jeg ikke får klager og problemer efterfølgende af skovejeren
og naboerne. Synger din Enduro cykel lidt for højt, så pil potten af og send
den til "ES Teknik, Skolegade 30, 6670 Holsted" og få Erik eller Ole
Sørensen til at svejse en konus i. Det koster basseører og dæmper enormt.
2. Lav gearing - så går du måske knap så ofte i stå i det tekniske og
du kan spare lidt på koblingen: "Less is more."
3. .og naturligvis rigtig godt humør og god energi!

Datoer i april, skriv dig på de dage du kan, kopier teksten og indsæt
den igen (som vi plejer).

Tirsdag d. 6.
Onsdag d. 7.
Torsdag d. 8.
Fredag d. 9.
Mandag d. 12.
Onsdag d. 14.
Torsdag d. 15.
Fredag d. 16.
Mandag d. 19.
Tirsdag d. 20.
Onsdag d. 21.
Torsdag d. 22.
Fredag d. 23.

Pris: 500,- spir pr. deltager (min. 5 og max 10 deltagere pr. hold).

De bedste hilsner og på forhåbenligt snarligt gensyn,

Peter Weiss
Ring på 60146475 ved spørgsmål, eller stil dem her, så andre kan få
glæde af svarene.

For nærmere kendskab om min historik, besøg min hjemmeside
www.peterweiss.dk

***
Se også www.dormck.dk og www.mxracing.dk
/dots