Ingen tid-opdat til sommertid
Fra : Steen J

Dato : 29-03-10 09:28

Hvorfor har min Nokia 3720c telefon ikke automatisk opdateret sig til
sommertid, når "Autoopdat. af tid" er slået til?

/Steen J

Fra : Leif Neland

Dato : 29-03-10 10:43

"Steen J" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> Hvorfor har min Nokia 3720c telefon ikke automatisk opdateret sig til
> sommertid, når "Autoopdat. af tid" er slået til?

Det kommer måske an på udbyderen, om tiden sendes ud i nettet.

For nogle år siden, blev tiden ikke stillet i DK. Rejste man til USA, blev
tiden sat, men ikke, når man kom tilbage til DK.
Hos 3 bliver tiden sat.

Leif

PS:
Lørdag aften stillede fruen sin mobil en time frem.
Søndag morgen, når mobilen vækker, konstaterer hun at urene i huset er en
time bagud, og tager på arbejde.
En time for tidligt: Alle ure, incl det i TV og ip-telefoner og hendes mobil
stiller selv til sommertid; de eneste, der ikke gør er mikrobølgeovnen og
bil-uret.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 29-03-10 11:16

"Steen J" <steen.j@cutie.dkx> skrev i meddelelsen
> Hvorfor har min Nokia 3720c telefon ikke automatisk opdateret sig til
> sommertid, når "Autoopdat. af tid" er slået til?
>
> /Steen J

Har du haft den slukket, for nogle mobil-telefoner stiller sig kun når de
bliver tændt, jeg havde en nokia 6300, den stilte kun uret når den blev
tændt.

JJ

Fra : Steen J

Dato : 29-03-10 12:51

"Johannes Jørgensen" <johs-jspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du haft den slukket, for nogle mobil-telefoner stiller sig kun når de
> bliver tændt, jeg havde en nokia 6300, den stilte kun uret når den blev
> tændt.

Nej. Den har været tændt hele tiden.

Jeg har talt med Nokia, og de siger, at det kan 3720c ikke. Dårlig telefon.
Nokia fik et minuspoint.

/Steen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 29-03-10 14:33

Den 29-03-2010 13:51, Steen J skrev:
> [...]
>
> Nej. Den har været tændt hele tiden.
>
> Jeg har talt med Nokia, og de siger, at det kan 3720c ikke. Dårlig telefon.

Ja, det et da et kæmpe problem.....

Mogens

Fra : Steen J

Dato : 30-03-10 17:28

"Mogens Nielsen" <willemoesgadeFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, det et da et kæmpe problem.....

Jeg synes, at man skulle droppe det med sommertid. Virkningen er i forvejen
mininal eller ikke eksisterende.

/Steen

Fra : Hauge

Dato : 30-03-10 17:32

Steen J skrev:
> Jeg synes, at man skulle droppe det med sommertid. Virkningen er i forvejen
> mininal eller ikke eksisterende.

Nu vi alligevel er OT, så er det ikke alle der er enig med dig:
http://jp.dk/indland/article2023835.ece

Så nu blev til til xpost til dk.videskab med FUT til videnskab, da det
intet har med mobil at gøre.

/Hauge

Fra : Jørgen

Dato : 30-03-10 16:10

Hvem er det egentlig, der sørger for uret i telefonen, nar man stiller det
til "autoopdatering af tid"? Er det dem jeg har telefonabonnement hos (TDC)
eller er det den omtalte station i Frankfurt? Jeg har andre ure, der styres
fra Fankfurt, og de blev stillet til sommertid. Men min Nokiatelefon blev
det ikke?
Jørgen

Fra : Max

Dato : 30-03-10 16:16

Hej Jørgen

> Frankfurt? Jeg har andre ure, der styres fra Fankfurt, og de blev
> stillet til sommertid. Men min Nokiatelefon blev det ikke?

Der er ingen DCF 77.5 modtager i telefonerne, så
det sker nok via nettet.

Max