Sony Ericsson X10 eller Iphone....
Fra : JS

Dato : 28-03-10 11:40

Hejsa
Ved godt dette næsten er et spørgsmål om religion....men går og
overvejer enten en Iphone eller også den nye Sony Ericsson X10...har
altid været Sony mand....sååå den nye frister meget, men har jo også
prøvet Iphone hos venner der har den og den er jo også super
lækker....
Sååå hvorfor skal jeg vælge den ene frem for den anden ?

JS

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-03-10 08:59

JS skrev:
> [...]
> lækker....
> Sååå hvorfor skal jeg vælge den ene frem for den anden ?

Om ikke andet så i protest mod Apple's politik :

http://fpn.dk/digitalt/mobil/article2024793.ece :

"En ny type SIM-kort gør det svært for kunderne at skifte til et andet
teleselskab.

It-giganten Apple sender om kort tid den længe ventede iPad ud blandt
millioner af spændte forbrugere verden over. Men de loyale
Apple-brugeres forventningsfulde glæde kan blive afløst af skuffelse og
en meget dyr regning, skriver Politiken mandag.

Det nye produkt vil nemlig i praksis låse forbrugeren til det udvalgte
teleselskab, som får lov til at sælge den nye iPad, siger flere
analytikere.
Et nyt SIM-kort

»Apple indfører i iPad'en et nyt SIM-kort, som giver brugeren
teknologiske håndjern på. Der er ikke andet end kommercielle tanker bag
at indføre et nyt format, og det ser ud, som om denne teknologilås
alene skal gøre det nemt at malke kunderne«, siger teleanalytiker John
Strand fra Strand Consult til Politiken.

Ipad'en er en mellemting mellem en smartphone og en bærbar computer og
er af flere fagmagasiner blevet kåret som 'årets gadget'. Den er
markant større end de fleste mobiltelefoner, men alligevel har Apple
valgt at indsætte et nyt og mindre SIM-kort. Dette såkaldte micro
SIM-kort er afgørende for, at kunden konstant kan være koblet op på
internettet.

Ifølge dansk lovgivning må et teleselskab kun binde en kunde i et
abonnement i seks måneder. Men ifølge flere eksperter omgår Apple disse
regler ved at indføre en SIM-kort-standard, som stort set ikke bruges i
andet it-udstyr. Dermed sikrer Apple en solid indtjening til sig selv
og det teleselskab, der eksklusivt bliver udvalgt til at distribuere
iPad'en. ..."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tomtomog meget tom

Dato : 30-03-10 07:01

"JS" <dalvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvad med HTC eller den nye Samsung ?

Iphone er forældet teknik og deres politik for deres produkter er under al
kritik.
Man binder dig på mund og hånd !