MS Windows
briani 27239
Firewall er slået fra ved opstart
Fra : Flemming

Dato : 28-03-10 09:57

Hej

Jeg bruger XP med alle opdateringer + IE8.
Når jeg starter op kommer Windows og fortæller at firewall'en
ikke er slået til. Det gør jeg så og alt ser OK ud, indtil ny opstart.
Hvad kan være årsag til dette?

mvh.
Flemming

Fra : Ole C

Dato : 28-03-10 10:01

Flemming skrev blandt andet:

> Jeg bruger XP med alle opdateringer + IE8.
> Når jeg starter op kommer Windows og fortæller at firewall'en
> ikke er slået til. Det gør jeg så og alt ser OK ud, indtil ny opstart.
> Hvad kan være årsag til dette?

Prøv at se efter under Tjenester, om Firewall er sat til automatisk start.
Husker ikke præcis XP, men det er vist
Kontrolpanel>Computeradministration>Tjenester.

--
vh
Ole C

Fra : Flemming

Dato : 28-03-10 10:22

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Husker ikke præcis XP, men det er vist
> Kontrolpanel>Computeradministration>Tjenester.

Jeg lige tjekket at den er sat til automatisk start.

mvh.
Flemming

Fra : Stampe

Dato : 28-03-10 11:34

"Flemming" <flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk> skrev i meddelelsen

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg lige tjekket at den er sat til automatisk start.
>
> mvh.
> Flemming

Det kan meget vel være noget Malware der gør det..

Mvh
Allan

Fra : Ole C

Dato : 28-03-10 12:29

Flemming skrev blandt andet:

> Jeg lige tjekket at den er sat til automatisk start.

Så er jeg enig med tesen i et andet indlæg om malware.
Prøv at scanne med SuperAntispyware: www.superantispyware.com

--
vh
Ole C

Fra : Flemming

Dato : 28-03-10 16:35

> Så er jeg enig med tesen i et andet indlæg om malware.
> [...]

Dette har jeg prøvet nu. Der blev fundet 112 cookies, der nu er slettet.
Problemet er der stadig.

mvh.
Flemming

Fra : Ole C

Dato : 28-03-10 19:20

Flemming skrev blandt andet:

> Dette har jeg prøvet nu. Der blev fundet 112 cookies, der nu er
> slettet. Problemet er der stadig.

Hm, - og cookies gør ingen skade....
Jeg går ud fra, at du også har scannet maskinen med et antivirusprogram?
Hvilket program bruger du i øvrigt, for du har vel læst indlægget, der
påpeger, at visse "multi-sikkerhedsprogrammer" afbryder Windows egen
firewall?

--
vh
Ole C

Fra : Flemming

Dato : 29-03-10 16:00

> [...]
> Hvilket program bruger du i øvrigt, for du har vel læst indlægget, der
> påpeger, at visse "multi-sikkerhedsprogrammer" afbryder Windows egen

Jeg bruger Microsoft Security Essentials og Spamihilator, og har ikke ændret
i noget vedr. disse programmer i løbet af den sidste uge, hvor problemet er
opstået.
Jeg har nu prøvet systemgendannelse 1 uge tilbage. Det løste problemet, men
fortæller jo ikke hvad årsagen har været. Det eneste jeg kan forestille mig
er noget
spam jeg har fået med ind sammen med nogle CD-covers jeg har downloadet.

mvh.
Flemming

Fra : Ole C

Dato : 29-03-10 16:24

> [...]

> jeg kan forestille mig er noget
> spam jeg har fået med ind sammen med nogle CD-covers jeg har

Nogle gange må man bare slå sig til tåls med at få problemet løst
I øvrigt burde du ikke have brug for Spamihilator. TDC's spamfilter er meget
effektivt - hvis du altså har det slået til...

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 29-03-10 18:06

On Mon, 29 Mar 2010 17:23:44 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>I øvrigt burde du ikke have brug for Spamihilator. TDC's spamfilter er meget
>effektivt - hvis du altså har det slået til...

Så effektivt efter de opgraderede det for snart et år siden, at jeg er
holdt op med at bruge det. Nu er det nemlig i højere grad brugerstyret
hvad der er spam og hvad der ikke er, og da mange tilsyneladende har
et problem med at skelne mellem reel spam og ting som de har glemt de
selv har tilmeldt sig, betyder det at en masse letigim mail fra
diverse firmaer nu bliver anmeldt som spam, og ryger i spamfilteret.

Så for mig er det nu faktisk lettere at modtage og selv slette de
spammail jeg får, end hele tiden at skulle se filteret efter for ting
det ikke skulle have fanget.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Ole C

Dato : 29-03-10 20:08

Rado skrev blandt andet:

> [...]
>
> Så for mig er det nu faktisk lettere at modtage og selv slette de
> spammail jeg får, end hele tiden at skulle se filteret efter for ting

Hm - har lige kigget på indstillingerne til spamfiltret. Det ser da nøjagtig
ud som det hele tiden har gjort - med et centralt spamfilter og et
personligt. Og det centrale plejer at fungere fint....

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 28-03-10 15:22

Den 28-03-2010 10:57, Flemming skrev:
> [...]
> Når jeg starter op kommer Windows og fortæller at firewall'en
> ikke er slået til. Det gør jeg så og alt ser OK ud, indtil ny opstart.

Du har vel ikke Mcafee eller andre sikkerhedsprogrammer, hvor deres
firewall deaktiverer den anden firewall.

--
Mvh Edmund

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-03-10 18:01

> [...]
> Når jeg starter op kommer Windows og fortæller at firewall'en
> ikke er slået til. Det gør jeg så og alt ser OK ud, indtil ny opstart.

Det er meget naturligt. Du har nok et sikkerhedsprogram som indeholder en
forewall. Hvis du har det, så slår windows firewall fra helt uden du beder
den om det. Ligegyldigt hvor tit du slår den til igen, så slår den lige så
hurtigt fra igen når du laver genstart.
Der kan kun være EEN firewall igang på een gang. Hvis du slår din
sikkerhedspakkes firewall fra, så skal windows nok lade være at slå sin egen
forewall fra.
Sådan er det i hvert fald her.

Hilsen Åge