MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 7 - hvorhenne ?
Fra : kr

Dato : 28-03-10 06:07

Hej med jer - jeg har købt en bærbar med en legal cd-key i bunden. Men hvor
pokker finder jeg en Win 7 Home Premium 64 bit Dansk - til download eller
lign ?
På forhånd tak.
Kai

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-03-10 06:31

"kr" <> skrev i meddelelsen ...
> Hej med jer - jeg har købt en bærbar med en legal cd-key i bunden. Men
> hvor pokker finder jeg en Win 7 Home Premium 64 bit Dansk - til download
> eller lign ?

Er der ikke et værktøj på maskinen, så du selv kan lave sådan en dvd?

mvh
Henning

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-03-10 12:18

"kr" <kat2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer - jeg har købt en bærbar med en legal cd-key i bunden. Men
> hvor pokker finder jeg en Win 7 Home Premium 64 bit Dansk - til
> download eller lign ?
> Kai

Det kommer an på mange ting.

Normalt følger de enten med computeren eller også ligger de på
computeren, så man selv kan brænde dem.

Så start med at kigge i manualen eller spørge forhandleren.

Der er enkelte af de store firmaer, der kører med egne nummerserier, så
der vil du ikke kunne bruge en tilfældig kopi..

Men ellers skal det normalt blot være samme type (home/pro osv), samme
sprog, samme
udgave (OEM, Retail m.v.) - så vil et tilfældigt medie passe.

Jan

Fra : kr

Dato : 28-03-10 13:04

OK tak for svarene - men det er netop mediet jeg mangler. Jeg har prøvet det
før med en Vista Home - cd-key i bunden af pc og så en tilfældig skive med
Vista Home. Dén skive havde jeg liggende men jeg har IKKE Win 7 skiven - det
er DEN jeg mangler. Hvor f.... finder/downloader man en sådanne på DK ?

Fra : Ole C

Dato : 28-03-10 14:06

kr skrev blandt andet:

> [...]
> har IKKE Win 7 skiven - det er DEN jeg mangler. Hvor f....
> finder/downloader man en sådanne på DK ?

Der er mig bekendt ingen steder, hvor du (lovligt) kan downloade sådan en
skive, men som skrevet i de andre indlæg, kan du sikkert selv brænde den.
Det bør fremgå af din manual hvordan det gøres.

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-03-10 17:53

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Der er mig bekendt ingen steder, hvor du (lovligt) kan downloade sådan en
>skive,

Det kan aldrig være ulovligt at downloade et eller andet.

Brugen af det downloadede kan være ulovligt.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Mads

Dato : 28-03-10 18:59

On Sun, 28 Mar 2010 18:53:08 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Det kan aldrig være ulovligt at downloade et eller andet.

Gælder det så også f.eks. børneporno ?

Næh, Kerim, det er sgu en ommer.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-03-10 19:57

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> skrev :

>Gælder det så også f.eks. børneporno ?

I teorien, ja, Hvis man ikke bruger, dvs. overhovedet ikke kigger
på det.

Og så er det ulovligt at fremstille, så vi er over i en lidt
anden boldgade.

Fra : Per H

Dato : 28-03-10 20:35

On Sun, 28 Mar 2010 20:57:07 +0200, Kerim Ellentoft

Du må ikke hente BP hjem på din pc.
Men du må gerne kigge på det på nettet.

Er det ik sådan loven blev lavet?

per

Fra : J

Dato : 28-03-10 20:41

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må ikke hente BP hjem på din pc.
> Men du må gerne kigge på det på nettet.
>
> Er det ik sådan loven blev lavet?

Nej, Per H., sådan er det ikke.

Fra : Per H

Dato : 29-03-10 17:00

On Sun, 28 Mar 2010 21:40:33 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Nej, Per H., sådan er det ikke.

årr mon ikke.

per

Fra : J

Dato : 29-03-10 17:29

> årr mon ikke.

Nej.

Fra : Per H

Dato : 29-03-10 16:59

On Sun, 28 Mar 2010 20:57:07 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>I teorien, ja, Hvis man ikke bruger, dvs. overhovedet ikke kigger
>på det.

Nej det må du alså ikke hente.
det er strafbart at have liggende .

per

Fra : Ole C

Dato : 28-03-10 19:34

Kerim Ellentoft skrev blandt andet:

> Det kan aldrig være ulovligt at downloade et eller andet.
>
> Brugen af det downloadede kan være ulovligt.

Så du mener altså, at det er lovligt at lægge en Windows-version op til
download? - og dermed en lovlig handling, at downloade den?
Sært, at der så altid har været så megen ståhej om det emne...

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-03-10 19:55

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Så du mener altså, at det er lovligt at lægge en Windows-version op til
>download? - og dermed en lovlig handling, at downloade den?

Ja, men det er ikke lovligt at tage den i brug.

Fra : Ole C

Dato : 28-03-10 21:04

> Ja, men det er ikke lovligt at tage den i brug.

Jeg synes du ignorerer den første del af spørgsmålet - om du mener det er
fuldt lovligt, at du lægger en Windows op på din hjemmeside, så enhver kan
downloade den?

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-03-10 23:15

> [...]

>fuldt lovligt, at du lægger en Windows op på din hjemmeside, så enhver kan

Det afhænger af, hvad udgiveren har skrevet i
licensbetingelser/distributionsbetingelser.

Fra : Ole C

Dato : 29-03-10 08:11

> Det afhænger af, hvad udgiveren har skrevet i
> licensbetingelser/distributionsbetingelser.

Denne tråd drejer sig specifikt om Windows 7.

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-03-10 14:18

On Sun, 28 Mar 2010 14:03:37 +0200, "kr" <kat2@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>er DEN jeg mangler. Hvor f.... finder/downloader man en sådanne på DK ?
En mulighed er http://thepiratebay.org/ en anden er google og søg
"windows 7" danish dansk "home Premium" 64 ISO

En helt anden type mulighed er at henvende sig til Microsoft og spørge
om man kan købe et medie. Ok, de vil nok, hvis der er tale om en OEM,
udgave henvise til sælger, men det er da et forsøg værd.

/Hans

Fra : Vagn Christiansen

Dato : 02-04-10 10:47

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-04-10 10:56

"Vagn Christiansen" <SALLASSO@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jo - det er vist slået fast flere gange i tråden

Et andet tip:

Undlad at sætte sitationstegnet > foran svaret.

Man sætter kun > foran det man citerer fra tidligere indlæg - så kan man
se, hvad der er citeret og hvad der er svar/kommentar.

Jan