Eudora
Fra : Øivind Arnfred

Dato : 28-03-10 16:08

Goddag i gruppen! Eudora er - som mange vil vide - et epostprogram. Det
blev i sin tid (1994, 2. udg.) anbefalet i Mac-værket "Mac & Power Mac
Secrets", og jeg har brugt det siden.
Nu er der opstået den situaton, at programmet stadig er i stand til at
modtage, men ikke vil sende epost. En klage til TDC resulterede i den
oplysning, at det program havde man ikke med at gøre.
Derfor er det jeg nu spørger i gruppen, om der er nogen der har et bud
på om der er noget at gøre for at få programmet til at virke problemfrit
igen?
Når et ebrev er forsøgt sendt kommer der en prompt sålydende:
Task Progress
"Error while sending mail for <Dominant>:
Error involving Domain Name System. - 3170; The domain name does not
exist.
(37.428)
På forhånd tak for bistand!
Øivind Arnfred

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-03-10 16:15

Øivind Arnfred <oarnfred@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
> "Error while sending mail for <Dominant>:
> Error involving Domain Name System. - 3170; The domain name does not

er det alle modtagere du ikke kan sende til ? .. fejlen indikerer enten:

1: at modtageren's email er forkert, forkert formateret eller domænet
ikke eksisterende.

eller.

2: et problem med DNS på din maskine, hvilket vil resultere i at andet
og mere end mail ikke vil virke (webbrowsing etc.)

/thomas

Fra : Glenn

Dato : 28-03-10 17:00

Øivind Arnfred wrote:
> [...]
> "Error while sending mail for <Dominant>:
> Error involving Domain Name System. - 3170; The domain name does not

Hej Øivind

Check felterne:

Menu Settings:Getting Started:SMTP Server
asmtp.mail.dk

Menu Settings:Sending Mail:Default Domain
Menu Settings:Sending Mail:Use submission port (587) (hak af)
Menu Settings:Sending Mail:Allow authorization (hak af)

Menu Settings:SSL:SSL for POP (Required (TLS))
Menu Settings:SSL:SSL for SMTP (Required (TLS))
Menu Settings:SSL:SSL for IMAP (Required (TLS))
Menu Settings:SSL:Standard Port SSL Negotiation (TLS 1.0 Cyrus)
Menu Settings:SSL:Alternate Port SSL Negotiation (Maximum Compatibility)

"Outlook Express vejledning":
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5677

Brug Eudora til at hente post fra RUC (Undlad at isætte RUC specifikke
opsætninger i dit postprogram):
http://magenta.ruc.dk/campus-it/support/vejledninger/indstilling/Eudora/

-

Bonusopsætning:

Menu Settings:Composing Mail:Expand nicknames immediately (hak på -
ellers mystiske fejl!)

Menu Settings:Attachments:AppleDouble ("MIME") (vælg - ellers kan dine
MS-venners postprogrammer ikke "forstå" afkode bilagene!)

Menu Settings:Attachments:Always include Macintosh information (hak på)

Menu Settings:Attachments:Receive MIME digests as attachments (hak på)

-

Gmail og Eudora:

Konfiguration af din klient:
http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=12806

How to Access Gmail with Eudora:
http://email.about.com/od/eudoratips/qt/et121004.htm

Fra:
http://da.wikipedia.org/wiki/Gmail

-

Kan kildekoden til Eudora 6.3x fås via download?

Glenn

Fra : Jon

Dato : 28-03-10 21:24

Øivind Arnfred <oarnfred@post4.tele.dk> wrote:

> Det
> blev i sin tid (1994, 2. udg.) anbefalet i Mac-værket "Mac & Power Mac
> Secrets", og jeg har brugt det siden.

Som du sikkert vet, er det lenge siden Eudora ble utviklet videre av
eierne. Det er nå et Open Source-prosjekt, og ligner egentlig ikke så
meget på "gamle" Eudora. Derfor får man, som du bemerker, heller ikke
suport på det lengre.

Jeg gikk fra Eudora til Apple Mail i sin tid, for ca. 6 år siden, og har
ikke angret. For å få med deg all din Eudora-mail med all informasjon
korrekt (lest/ulest, korrekt dato, etc.), skal du benytte programmet
"Eudora Mailbox Cleaner":
http://homepage.mac.com/aamann/Eudora_Mailbox_Cleaner.html
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Esben

Dato : 29-03-10 12:41

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> [...]
> ikke angret. For å få med deg all din Eudora-mail med all informasjon
> korrekt (lest/ulest, korrekt dato, etc.), skal du benytte programmet

Tror de fleste Eudora brugere vil opleve det som et tilbageskridt, der i
det mindste gør at man skal sætte sig grundigt ind i Mail, for at
kompensere for de værste mangler. Omtrent som at gå fra et købeprogram
til et gratis... (hvad det jo er/var)

Medmindre man har brug for HTML mails i større omfang eller støder mod
begrænsninger i IMAP implemtenteringen i Eudora, kan jeg ikke se nogen
grund til at man pt behøver skifte. Dog har Leopard og frem ført til
flere "sjove" meddelelser i Task Progress vinduet (Som jeg holder af, aå
kan man da se noget om hvad der foregår...)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jon

Dato : 29-03-10 13:45

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> det mindste gør at man skal sætte sig grundigt ind i Mail, for at
> kompensere for de værste mangler. Omtrent som at gå fra et købeprogram

Det er det jo, sant nok. Jeg var engstelig for hva jeg vill savne. Jeg
hadde f.eks bygget opp et sinnrikt regel-system som jeg var redd for å
miste, hvilket jeg i og for seg også gjorde. Det jeg oppdaget, var at
jeg savnet svært få av dem, og de jeg savnet, har jeg lært meg å
erstatte enten med enklere Mail.app-regler, eller med Smart Mailboxes.

For meg (NB!) er integrasjonen med systemet, dvs. særlig med adressebok,
automatiske opdateringer, og min .Mac (nå MobileMe)-konto, etterhvert
også Time Machine, en betydelig større fordel enn tapet av avanserte
regler er en ulempe. Men, som antydet, YMMV.

> Medmindre man har brug for HTML mails i større omfang eller støder mod
> begrænsninger i IMAP implemtenteringen i Eudora, kan jeg ikke se nogen
> grund til at man pt behøver skifte.

Nei - bortsett fra at man altså selv må passe på å holde adresselisten
oppdatert, separat fra systemets (eller ignorere sistnevnte?), og at TM
svjv ikke kan brukes så enkelt til å hente frem gamle meldinger, samt at
faren for at Eudoras gamle kodebase efterhånden ikke vil spille med nye
systemoppdateringer, alltids er der. Jeg fant det som sagt svært bekvemt
å benytte Apples eget, integrerte og automatisk oppdaterende program -
langt overveiende hva det ville koste av bryderi å beholde de få ting
jeg brukte Eudora til, som bare det kunne. Det viste seg altså også å
være mindre enn jeg trodde.

Men så er også min grunnholdning at jeg ønsker å benytte systemets
standardverktøy overalt hvor det er mulig. Javisst har jeg Firefox, som
jeg bruker innimellom, og jeg har t.o.m Eudora liggende, tror jeg, men
jeg bruker den aldri.

> Dog har Leopard og frem ført til
> flere "sjove" meddelelser i Task Progress vinduet (Som jeg holder af, aå
> kan man da se noget om hvad der foregår...)

Det kan du jo også i Mail.app? Og stort sett uten "sjove" meddelelser?
(Eller mener du det faktum at Task Progress faktisk viser kommandoene
som går frem og tilbake? For det gjør jo sant nok ikke Mail's.)

Men enhver får bruke det hun/han er lykkelig med!