Solid state drive
Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 28-03-10 13:32

Er der nogen der har gode erfaringer med SSD´s
Jeg skal selv til at købe et om en måneds tid eller to,
Og har tænkt mig at bruge den som primært drev til OS
Og så et stort drev d: til lager plads

Mvh.
--
Pnic/Allah-25-04-1973 http://tinyurl.com/y9bsn2h
http://tinyurl.com/ydnohlo, http://tinyurl.com/ydbqkpr

Fra : Bo Andersen

Dato : 28-03-10 21:20

"Peter Nicolaysen" <pnic@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal selv til at købe et om en måneds tid eller to,
> Og har tænkt mig at bruge den som primært drev til OS

Altså jeg har en Intel X-25M på 80GB, og
2WD raptor RAID0, det virker rigtigt godt.
SSD disken har ikke så høj skrivehastighed som
WD-raptor.
Derfor er de tre diske mine 'normale' arbejdsheste.
Derudover et langsomt stort NAS-lager (ca. 80 MB/s)
Jeg har ikke haft noget at klage over bortset fra prisen :-/
Men jeg går aldrig tilbage til alm. mekanisk disk på min boot.
-Bo-

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 29-03-10 07:30

"Bo Andersen" <nyhedsgrupper@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har ikke haft noget at klage over bortset fra prisen :-/
> Men jeg går aldrig tilbage til alm. mekanisk disk på min boot.

Tak for svaret!
Jeg sad og så på den igår på edbpriser.dk og tror jeg køber sådan en!
hvor meget hurtigere er den til almindelig brug,
hvis at man bruger den til OS
og lægger swap på en andet drev?
Lægger man ikke meget mærke til hurtigere opstart ect.?

Fra : Bo Andersen

Dato : 29-03-10 09:28

> [...]
> hvis at man bruger den til OS
> og lægger swap på en andet drev?
> Lægger man ikke meget mærke til hurtigere opstart ect.?

Jo. Boot ER hurtigere, har dog ikke lige målt det.
Jeg bruger oftest dvale/hibernate istedet.
Hvis boot skal være rigtig hurtig skal man ha en
BIOS der starter alle enheder samtidig, og
ikke en efter en, som er normalt.
(Koldstart af win7 på ca. 10sec.)
http://news.softpedia.com/news/Windows-7-10-Second-Boot-123672.shtml

Der hvor jeg oplever 'det fede' er når programmer startes,
det er 'næsten' instant-on...
Word, excel, notepad osv. er der promte
Photoshop 7.0 er klar på ca. 4sec.

Det totalt mærkelige er at der ikke er nogen lyd på..Det var squ wierd,
men det har jeg vænnet mig til
-Bo-