Mørbrad i butterdej
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-10 13:32

Fik lyst til indbagt svinemørbrad til aften så er lige trådt ind af døren
efter at ha' handlet ind.
Men har vist glemt en vigtig ting - farsen og nu gider jeg ikke stå i kø
mere idag.

Så tænkte om nogen lige havde et godt forslag til at lave en indbagt
svinemørbrad men uden fars ?
Har lige googlet men der kom kun forslag frem med fars.

Allan

Fra : Max

Dato : 27-03-10 13:37

Hej Allan

> Så tænkte om nogen lige havde et godt forslag til at lave en indbagt
> svinemørbrad men uden fars ?

Pak den ind i bacon og glem det der brødfis.

Max

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 27-03-10 14:32

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Allan

> Pak den ind i bacon og glem det der brødfis.

Jeg ved godt det er lidt sent nu, men bedre sent ...

Igår fik vi, meget apropos, indbagt svinemørbrad. Stærkt inspireret af
brødrene Prices Beef Wellington, med en brunet mørbrad pakket ind i
smørstegte champion/løg tern (reduceret til næsten ingenting, for ikke
at give væde til retten), parmaskinke og lidt trøfler (et gl. Glas vi
har haft stående i al for lang tid) og så butterdej penslet med æg.
Eneste nødvendige tilbehør er salat. Jeg lavede også ovnkartofler til,
men det blev lidt for meget.

Jeg bagte dem ved 200C i ca. 25 min. og tog dem ud da stegetermometeret
sagde 62C. Ude af ovnen steg temperaturen til ca. 69C og det var helt
perfekt rosa. :-9

Kan stærkt anbefales, men kig på dr.dk/Price for mere inspiration.

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-10 14:33

"Allan Rath Møller" <am at allan m dot dk> wrote in message
> [...]
> svinemørbrad men uden fars ?
> Har lige googlet men der kom kun forslag frem med fars.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=4778&Indbagt%20oksem%C3%B8rbrad%20med%20champignon%20sauce
Fik det for 3 uger siden.. mums.. med rodfrugter og bagt kartoffel

Kasper