Shell script
Fra : Peter Andersen

Dato : 04-08-01 19:10

Håber der er en der kan komme med et gudkorn eller to.
Jeg er ved at lave et shellscript hvori jeg ligger navnene på nogle biblioteker
ned i en tekstfil eks.
ls -1 /mnt/server > data.txt
Derefter vil jeg gerne kunne henter biblioteksnavnene ind som variabler
et biblioteksnavn af gangen hvordan gør jeg det.
Bruger redhat 7.0

/Peter Andersen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-08-01 18:28

Peter Andersen skrev:

> ls -1 /mnt/server > data.txt
> Derefter vil jeg gerne kunne henter biblioteksnavnene ind som
> variabler et biblioteksnavn af gangen hvordan gør jeg det.

Fx

#v+
while read BIBLIOTEKSNAVN
do
echo ${BIBLIOTEKSNAVN}
done < data.txt
#v-

// Klaus

Fra : Jesper Toft

Dato : 04-08-01 18:31

Peter Andersen <peter@young-andersen.dk> wrote in

> [...]
> Derefter vil jeg gerne kunne henter biblioteksnavnene ind som
> variabler et biblioteksnavn af gangen hvordan gør jeg det.

BIBLIOTEKER=`cat data.txt`

for BIBLIOTEK in $BIBLIOTEKER; do

// her behandles BIBLIOTEK

done

/Jesper Toft

Fra : Kent Friis

Dato : 04-08-01 18:39

Den 04 Aug 2001 17:31:02 GMT skrev Jesper Toft:
>Peter Andersen <peter@young-andersen.dk> wrote in

>BIBLIOTEKER=`cat data.txt`
>
>for BIBLIOTEK in $BIBLIOTEKER; do
>
>// her behandles BIBLIOTEK
>
>done

Det der virker fint sålænge du står på en FAT12 eller FAT16 partition,
hvor der ikke kan være underlige tegn i filnavnet, men lige så snart du
når over på et moderne fs, med mellemrum, tab, linieskift og en masse
andet mystisk i filnavnene, så får du problemer.

(På ext2 er '/' og '\0' SVJV de eneste tegn der ikke kan være i et
filnavn.

Mvh
Kent
--
Demokrati er lige som den 29. februar - begge dele forekommer
en gang hver fjerde år.