Skrivebeskyttet USB stick
Fra : Infinity

Dato : 26-03-10 21:48

Jeg har en ZMATE der hævder at den er skrivebeskyttet. Og ligegyldigt hvad
jeg gør får jeg ikke lov.
Ved formatering af stikken skriver den at Primær partition er i brug og at
jeg derfor ikke kan få lov.
Hvis jeg prøver at gennemtvinge formateringen får jeg besked om at den er
skrivebeskyttet.

Jeg kan heller ikke slette partitionen.

Nogen der kender et kneb?

--
/Infinity

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-03-10 00:14

> Nogen der kender et kneb?

Jeg kender ikke en Zmate - men kunne man tænke sig at der er en lille
kontakt så man fysisk kan skrivebeskytte den ? - det er der i hvert fald på
nogle USB stick's, mener jeg.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Infinity

Dato : 27-03-10 17:21

Andreas M. Hansen wrote:

> Jeg kender ikke en Zmate - men kunne man tænke sig at der er en lille
> kontakt så man fysisk kan skrivebeskytte den ? - det er der i hvert
> [...]

Der er ingen switch på sticken. Men tak for buddet.

Jeg har i øvrigt også prøvet den Regedit løsning man kan google sig til, men
jeg har som de øvrige brugere ingen StorageDevicePolicies ( min windows er
en XPSp3 - ikke en server).

http://www.siliconguide.com/qa/forum/messages/477.shtml
--
/Infinity

Fra : Kristian

Dato : 27-03-10 02:37

On Fri, 26 Mar 2010 21:48:06 +0100, "Infinity" <Infinity@mail.dk>
wrote:

> [...]
>jeg derfor ikke kan få lov.
>Hvis jeg prøver at gennemtvinge formateringen får jeg besked om at den er

Har du prøvet at åbne den med Stifinder og se hvad der ligger af
filer på sticken ? Keylock.exe eller et eller andet program man skal
bruge får at låse sticken op ?

Fra : Infinity

Dato : 27-03-10 17:23

Kristian wrote:

> Har du prøvet at åbne den med Stifinder og se hvad der ligger af
> filer på sticken ? Keylock.exe eller et eller andet program man skal
> bruge får at låse sticken op ?

Ja jeg er fuldt klar over hvad der ligger på den, den er bare ReadOnly.

Kan Keylock.exe ændre på det?

--
/Infinity

Fra : F.Syndergaard

Dato : 28-03-10 00:55

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg er fuldt klar over hvad der ligger på den, den er bare ReadOnly.
>
> Kan Keylock.exe ændre på det?
>
> --
> /Infinity

Hvorfor spørger du ikke hvor du har købt den?
Da det er "read only" har du ingen data på den ergo må den være ret ny.
Eller hvad?

--
MVH.
Finni

Fra : Infinity

Dato : 28-03-10 08:52

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor spørger du ikke hvor du har købt den?
> Da det er "read only" har du ingen data på den ergo må den være ret ny.
> [...]

Øhhh, den er købt i Føtex og jeg tror ikke kassedamen har så meget forstand
på det.

Og hint "Ja jeg er fuldt klar over hvad der ligger på den" - der ligger
altså noget på den og jeg har lagt det for mere end et år siden, i
mellemtiden er den 'bare' blevet ReadOnly.

--
/Infinity

Fra : Max

Dato : 28-03-10 10:40

Hej Infinity

> Og hint "Ja jeg er fuldt klar over hvad der ligger på den" - der
> ligger altså noget på den og jeg har lagt det for mere end et år
> siden, i mellemtiden er den 'bare' blevet ReadOnly.

Så læs det ud, og læs det ind på en ny stick, og
smid den gamle væk.

Max

Fra : Glenn

Dato : 28-03-10 11:33

Infinity wrote:
> [...]
> jeg derfor ikke kan få lov.
> Hvis jeg prøver at gennemtvinge formateringen får jeg besked om at den er

Test evt. med:

MicroSD(HC) flash cards can be tested via a USB flash adaptor and
H2testw. Please backup your data before testing:

September 2, 2008, sosfakeflash.wordpress.com: H2testw 1.4 – Gold
Standard In Detecting USB Counterfeit Drives:
http://sosfakeflash.wordpress.com/2008/09/02/h2testw-14-gold-standard-in-detecting-usb-counterfeit-drives/

bloggersbase.com: H2testw - Fix Your USB!:
http://www.bloggersbase.com/computers/h2testw-fix-usb/
Quote: "...H2testw was developed to test USB sticks for various kinds of
errors. It can also be used for any other storage media like memory
cards, internal and external hard drives and even network volumes...",

H2testw 1.4:
http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539

Glenn

Fra : Infinity

Dato : 28-03-10 19:26

Glenn wrote:

> [...]
> of errors. It can also be used for any other storage media like memory
> cards, internal and external hard drives and even network volumes...",

Det var så et indlæg jeg kan bruge til noget! Takker, det vil blive
afprøvet.

--
/Infinity

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-04-10 09:30

Den 28-03-2010, skrev Infinity:
> Det var så et indlæg jeg kan bruge til noget! Takker, det vil blive afprøvet.

Hvordan gik afprøvningen?

Fra : Infinity

Dato : 18-04-10 21:01

Per Nielsen wrote:

> Hvordan gik afprøvningen?

Jeg kom ingen vegne med det - sticken er skrivebeskyttet - Basta.
--
/Infinity

Fra : Bjarne

Dato : 28-03-10 16:12

Infinity wrote:

> [...]
> jeg derfor ikke kan få lov.
> Hvis jeg prøver at gennemtvinge formateringen får jeg besked om at den er

Jeg mener jeg engang havde en usb dims med en readonly knap. Kunne man
forestille sig, at der sidder en knapting på usb sticke'n ?
Altså en lille ting man kan skyde frem og tilbage.

--
mvh,
Bjarne

Fra : Infinity

Dato : 28-03-10 19:27

Bjarne wrote:

> Jeg mener jeg engang havde en usb dims med en readonly knap. Kunne man
> forestille sig, at der sidder en knapting på usb sticke'n ?
> Altså en lille ting man kan skyde frem og tilbage.

En knap eller en switch.
Det er tidligere besvaret.

--
/Infinity