Library istedet for Bibliotek ??
Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 26-03-10 12:50

hejsa
En lille spøjs ting....
I mit hjemme-katalog hedder de fleste kataloget et-eller-andet på dansk....
minus Library og Downloads......
Har prøvet at fjerne diverse ".DS_Store" filer og kørt Disk-Værktøj.....
ingen hjælp... ;-(
er der nogen som har nogen tips til fix af dette ... helt koloenorme problem ???

--
regards
niels

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 26-03-10 13:49

Niels S. Eliasen wrote:
> [...]
> ingen hjælp... ;-(
> er der nogen som har nogen tips til fix af dette ... helt koloenorme

Næ, men jeg har lagt mærke til det samme på alle mine maskiner. - Nogle
gange hedder de 'Bibliotek', andre gange skifter navnene til 'Library'.
Jeg har lige færdiggjort renovering af en MDD med både 10.4.x og 10.5.x.
- Her hedder de på 10.4.x 'Library', når jeg booter i 10.5.x, men
'Bibliotek', når jeg booter i 10.4.x - altså bortset fra, at dem, der
ligger på 10.5.x disken nu hedder 'Library' og ikke 'Bibliotek'. -
Nåja, 'Dokumenter' skifter forresten også navn til 'Documents'... - But
how to fix...øh, - hvordan det skal/kan repareres, aner jeg ikke.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 13:50

> [...]
> Nåja, 'Dokumenter' skifter forresten også navn til 'Documents'... - But
> how to fix...øh, - hvordan det skal/kan repareres, aner jeg ikke.

det er en funktion af hvilket sprog din konto kører ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 13:50

Niels S. Eliasen <nse_fjern_dette@delfi-konsult.com> wrote:

> [...]
> prøvet at fjerne diverse ".DS_Store" filer og kørt Disk-Værktøj..... ingen
> hjælp... ;-( er der nogen som har nogen tips til fix af dette ... helt

ja .. du skifter sprog til engelsk ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 15:24

> [...]

> prøvet at fjerne diverse ".DS_Store" filer og kørt Disk-Værktøj..... ingen
> hjælp... ;-( er der nogen som har nogen tips til fix af dette ... helt

ah .. man skal lære at læse det hele igennem ...

der mangler nok en ".localized" fil i den pågældende mappe ...

du kan chekke i terminalen om den er der:

cd ~/Downloads ls -lha

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-03-10 15:38

> [...]

> ingen hjælp... ;-(
> er der nogen som har nogen tips til fix af dette ... helt koloenorme problem ?
??

Skift til at OS kører på engelsk, så er det 100 gange nemmere at finde
rundt i.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-10 16:17

> ??
>
> Skift til at OS kører på engelsk, så er det 100 gange nemmere at finde
> rundt i.

He...hvis bare man kan engelsk, er det enormt nemt at finde rundt på
dansk

M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-03-10 16:32

> He...hvis bare man kan engelsk, er det enormt nemt at finde rundt på
> dansk
>
> M.

Problemet er bare at i det danske OS er der helt dumme oversættelser,
som ingen mening giver eller blot forvirrer endnu end de gavner.

Desuden er det danske OS kun oversat i første led - resten er alligevel
på engelsk.

Skal man bruge hjælp og googler sit problem, tja så får man alligevel
svaret på engelsk.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-10 17:46

> [...]
> på engelsk.
>
> Skal man bruge hjælp og googler sit problem, tja så får man alligevel

Ja, og som jeg nævnte, er det godt at kunne engelsk, ikke sandt?

M.

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 26-03-10 15:46

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> skrev 2010-03-26:

> ah .. man skal lære at læse det hele igennem ...
.... det er tit en fordel!!!

> der mangler nok en ".localized" fil i den pågældende mappe ...
korrekt!
Har prøvet bare at kopiere den over fra en af de andre mapper... hvor det virker!
men den får ikke den rette attribut, som de andre....
så abenbart er det en Apple specialty!
Som du kan se her:

niflheim,nse,~/Library > ls -alh ../Library/.localized
-rw-r--r-- 1 nse nse 0B Mar 26 15:37 .localized
niflheim,nse,~/Library > ls -alh ../Documents/.localized
-rw-r--r--@ 1 nse nse 0B Nov 18 2003 ../Documents/.localized
såe.... hvordan får eg fremstillet en "korrekt" localized fil ?

--
regards
niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 16:09

> [...]

> ../Documents/.localized -rw-r--r--@ 1 nse nse 0B Nov 18 2003
> ../Documents/.localized såe.... hvordan får eg fremstillet en "korrekt"

no idea .. mine .localised har ikke extra atributter.

men du kan se og sætte dem med:

xattr

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-03-10 09:39

> [...]
> ingen hjælp... ;-(
> er der nogen som har nogen tips til fix af dette ... helt koloenorme problem ???

hvad siger output af følgende?

$   less .CFUserTextEncoding

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 28-03-10 20:30

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> skrev 2010-03-28:

> hvad siger output af følgende?
>
> $   less .CFUserTextEncoding
0:9
og denne fil findes kun i $HOME/ .... ikk??

PS: .... hvis man bare skaber en ".localized" fil.... og genstarter maskinen(eller formodentlig vil
det være nok bare at logge ud....).... så bliver "Library" til "Bibliotek"..... spøjst!

--
regards
niels