MS Windows
briani 27239
Terminalprogram?
Fra : Holst

Dato : 25-03-10 14:20

Hej alle!

Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Jeg vil tro, at det jeg mangler er et
terminalprogram af en art. Sidst jeg brugte sådanne var dog for 15 år
siden omtrent - på min Amiga.

Kort fortalt: Jeg har noget gammelt måleudstyr, som stadig virker
fortrinligt og er pålideligt. Og da det koster rigtig mange penge at
købe nyere udstyr, er det ikke aktuelt.

Måleudstyret gemmer måleresultaterne i sin hukommelse, og efterfølgende
kan data så udskrives som 1) måleresultaterne som ren ASCII-tekst og 2)
HPGL for en graf over måleresultaterne.

I dag bruger jeg et oldgammelt MS-DOS-program, der hører til
måleudstyret. Men i praksis er det vel blot et terminal program.

Måleudstyret sluttes til computeren via en seriel forbindelse. Herefter
er proceduren som følger:

1. Start programmet
2. Åben en fil til skrivning
3. Tryk på måleudstyret og send ASCII/HPGL af sted
Herefter scroller ASCII/HPGL over skærmen
4. Luk filen

Så kan jeg lukke programmet og indlæse ASCII i Notepad eller lignende og
HPGL i min HPGL-læser.

Jeg vil gerne om muligt have et Windows program, som kan klare samme
opgave. MS-DOS-programmet lægger nærmest Windows ned, og jeg er jo med
filnavnet begrænset til 8+3, hvilket er træls, og jeg kan ikke vælge en
destinationsmappe - alle filer ender i programmets dir.

Er der nogle gode Windows alternativer?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-03-10 15:13

On Thu, 25 Mar 2010 14:20:21 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Er der nogle gode Windows alternativer?
I XP (hvis den er installeret), programmer, tilbehør, kommunikation,
Hyperterminal ?

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-10 16:34

Hans Kjaergaard skrev:

> I XP (hvis den er installeret), programmer, tilbehør, kommunikation,
> Hyperterminal ?
>

> /Hans

Eller bedre download Tera Term, den virker hvorimod Hyperterminal kan få
nogle underlige hickups,
http://www.freedownloadscenter.com/Network_and_Internet/Terminals_and_Telnet_Clients/Tera_Term_Pro.html

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-03-10 18:51

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote:

<snip>

> Er der nogle gode Windows alternativer?

Virtual PC. Version 2004 SP1 er nok mest compatibel til DOS. Hent den
hos MS herfra:

<http://tinyurl.com/fokbj>

Så installerer du din MS-DOS som OS og derefter dit program.

--
Ikke ham på Facebook.