Hov, min Iomega er gået død
Fra : Steen

Dato : 25-03-10 12:35

Jeg ville som jeg plejer, sætte min Iomega eGo http://bit.ly/aMtrUl til
at lave backup via Time Machine. Jeg fik den sat til, men kalorius røg
på gulvet. Da jeg igen satte den til, ville maskinen ikke "se" den
eksterne harddisk. Jeg kan hører den "klikker" lidt, men ellers virker
den død som en sild. Noget man kan gøre?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 13:20

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> eksterne harddisk. Jeg kan hører den "klikker" lidt, men ellers virker
> den død som en sild. Noget man kan gøre?

hvis den først begynder at "klikke" og lyde "syg" så er den nok godt og
grundig død ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 25-03-10 13:41

> hvis den først begynder at "klikke" og lyde "syg" så er den nok godt
> og
> grundig død ...
>
> /thomas

Det var godtnok ikke meget der skulle til.
Hm, jamen så må jeg hellere få en ny

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 13:56

> Det var godtnok ikke meget der skulle til.
> Hm, jamen så må jeg hellere få en ny

nu ved jeg ikke om du har set indmaden af en harddisk men det er noget
frytgeligt skrøbeligt stads ... og du opererer f.eks. med et læsehoved
der svæver et par nanometer over overfladen af en roterende plade ...

/thomas

Fra : Erik Andersen

Dato : 25-03-10 14:18

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> frytgeligt skrøbeligt stads ... og du opererer f.eks. med et læsehoved
> der svæver et par nanometer over overfladen af en roterende plade ...

For nogle år siden kom min dreng til at vælte en pulverslukker ned over
en løs harddisk. Der kom lige en kort høj hyletone, og så var der ikke
muligt at læse data mere fre den HD.
Og den var næsten fyldt til bristepunktet med Video og billeder af
familie og børn.
It's GONE, GONE, GONE!!!!!!!!

Rigtige mænd tager IKKE backup.

Eller.. Hvad er der ved at lave backup, når backup går i stykker....

Nå - jeg håber ikke du har mistet noget data, for så er det bare at
finde en ny HD

Erik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-03-10 19:06

Den 25/03/10 14.18, Erik Andersen skrev:

> Eller.. Hvad er der ved at lave backup, når backup går i stykker....

Tjah, det er jo fordelen ved Time Machine og at putte de gamle harddiske
i skuffen (og hos svigermor, og i banken osv). Så har man tingene mere
end eet sted.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 19:19

Erik Andersen <eacon@eacon.dk> wrote:

> [...]
> It's GONE, GONE, GONE!!!!!!!!
>
> Rigtige mænd tager IKKE backup.
>
> Eller.. Hvad er der ved at lave backup, når backup går i stykker....

det der det vi kalder "multiple backup" ... mine vigtige data er mindst
3 eller 4 steder ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-03-10 23:40

> det der det vi kalder "multiple backup" ... mine vigtige data er mindst
> 3 eller 4 steder ..

Det gør jo ikke noget, at ens backup går i stykker, hvis bare
computerens harddisk med de originale data ikke gør det samtidig. Det er
der trods alt kun en meget lille risiko for. Så længe det kun er det ene
datasæt, der ryger, skal man bare være glad, fordi man var klog nok til
at have to sæt. Men det er da rigtigt, at hvis data er vigtige, skal man
helst have flere backuper. Selv om sandsynligheden er lille, kan begge
sæt jo ryge. Huset kan brænde, eller alt kan blive stjålet f.eks.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 27-03-10 10:28

In article <1jfzhcb.lffgm1a5q91fN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> helst have flere backuper. Selv om sandsynligheden er lille, kan begge
> sæt jo ryge. Huset kan brænde, eller alt kan blive stjålet f.eks.

Mht. familiebilleder har jeg faktisk også en usb-stick liggende i banken.
De ville være ret triste at miste.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-03-10 20:37

> Det gør jo ikke noget, at ens backup går i stykker, hvis bare
> computerens harddisk med de originale data ikke gør det samtidig. Det er
> der trods alt kun en meget lille risiko for.

korrekt .. men du nævner selv brand og tyveri længere nede... og jeg har
også været ude for en kunde som trodede han havde backup men den dag der
var brug for det så var hans primære backup disk faktisk korrupt.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 25-03-10 19:19

In article <4bab62a1$0$273$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> Eller.. Hvad er der ved at lave backup, når backup går i stykker....
>
> Nå - jeg håber ikke du har mistet noget data, for så er det bare at

Det var godtnok den disk jeg brugte til backup af fotos, musik etc.
Nu kan jeg så trisse ud til Elgiganten i morgen, og køre en disk der er
dobbelt så stor, og stadig billigere end den gamle. Heldigvis kan skaden
gøres god igen...med mindre min Mac står af i løbet af i dag

Fra : Esben

Dato : 28-03-10 16:11

Erik Andersen <eacon@eacon.dk> wrote:

> Rigtige mænd tager IKKE backup.

Nej de græder!

Esben

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-03-10 18:59

Den 25/03/10 13.40, Steen skrev:

> Det var godtnok ikke meget der skulle til.
> Hm, jamen så må jeg hellere få en ny

Så køb en med sensor så den opdager den bliver tabt og kan nå at parkere.

Tror den du har, ikke har den slags.

Fra : Lyrik

Dato : 26-03-10 03:02

On 25 Mar., 13:40, Steen <ist...@gmail.com> wrote:

> Det var godtnok ikke meget der skulle til.
> Hm, jamen så må jeg hellere få en ny
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kunne evt. overveje denne som jeg selv har fornøjelse af:
http://getmore.dk/køb-hitachi-rugged-portable-drive-billig/ekstern-harddisk/st~500gb-emea_111710_p.html

Den kan tåle at falde 3 meter, er vandtæt og kan tåle en vægt på et
ton.

Hilsen
Jens

Fra : Steen

Dato : 26-03-10 15:53

In article
<d3482994-812e-4e4b-b2e4-515a5045bcb2@v20g2000yqv.googlegroups.com>,
Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> ~500gb-emea_111710_p.html
>
> Den kan tåle at falde 3 meter, er vandtæt og kan tåle en vægt på et

Ja det kan da godt være - sådan som jeg går og smider med tingene