"fix.your.dns.zensystem.net"
Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-03-10 12:01

Hvad handler mon denne pudsige betegnelse om.
Den angiver et netværksområde, som er dukket op i min oversigt over
fælles enheder: "fix.your.dns.zensystem.net"

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 13:20

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hvad handler mon denne pudsige betegnelse om.
> Den angiver et netværksområde, som er dukket op i min oversigt over
> fælles enheder: "fix.your.dns.zensystem.net"

Hvordan er du på nettet ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-03-10 13:45

> Hvordan er du på nettet ?

via min TimeCapsule -> Cat6 til ejendommens switch -> fiber til
zensystems.

ISP er andels.net

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 13:56

> via min TimeCapsule -> Cat6 til ejendommens switch -> fiber til
> zensystems.
>
> ISP er andels.net

er din TC sat op som router eller brigde ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-03-10 14:03

> er din TC sat op som router eller brigde ?

som router .

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 14:06

> som router .

hmmm .. mystisk .. ting der dukker op der ligger jo på dit lokale subnet
... hvad er sikkerheden på din trådløse ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-03-10 14:09

> hmmm .. mystisk .. ting der dukker op der ligger jo på dit lokale subnet
> .. hvad er sikkerheden på din trådløse ?

WPA2 Personal.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : J.K.Arning

Dato : 28-03-10 09:26

On 2010-03-25 13:45:15 +0100, Flemming Rubini said:

> via min TimeCapsule -> Cat6 til ejendommens switch -> fiber til
> zensystems.
>
> ISP er andels.net

Det er noget upnp der er igang her ..
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play

Jeg vil tro din TC har det aktiveret og har detekteret "et-eller-andet"
på netværket. Slå upnp fra og jeg er temmeligt sikker på det forsvinder
igen.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : Martin

Dato : 25-03-10 17:55

On 25-03-2010 12:00, Flemming Rubini wrote:
> Hvad handler mon denne pudsige betegnelse om.
> Den angiver et netværksområde, som er dukket op i min oversigt over
> fælles enheder: "fix.your.dns.zensystem.net"

Den er først kommet igår så vidt jeg har lagt mærke til, men prøv at
gribe knoglen og ringe til zensystems :)

http://zensystems.dk/

Det kan være de er igang med at ændre deres dns indstillinger, og så
ligger de en netværksforbindelse op som hedder dette, for at gøre
opmærksom på det, så vi ikke mister vores internet når de slukker for
den gamle dns... måske :)

Godt nok har jeg fiber direkte til zensystems, og på min router har jeg
indtastet nogle dns indstillinger (ip-addresse osv) og det er sikkert
dem der skal ændres.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-03-10 10:55

Martin <martin@aarhof.invalid> wrote:

> [...]
>
> Godt nok har jeg fiber direkte til zensystems, og på min router har jeg
> indtastet nogle dns indstillinger (ip-addresse osv) og det er sikkert

Tak, så er jeg da ikke alene om den oplevelse.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini