Blog (weblog)
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-10 00:31

Er det kun på det Google ejede blogger.com?

Har fået lyst til at lave en blog, men jeg har ikke lyst til at det skal
være hos Google

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 25-03-10 02:48

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Er det kun på det Google ejede blogger.com?
>
> Har fået lyst til at lave en blog, men jeg har ikke lyst til at det skal
> være hos Google

<http://mortenlind.smartlog.dk>

<http://smartlog.dk>

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-10 22:10

> <http://mortenlind.smartlog.dk>
>
> <http://smartlog.dk>

Tak, Morten. Det ser anvendeligt ud. Det er nu ikke meget, du blogger ?

Jeg kan ikke rigtigt se en "brugsanvisning" ? MÅske ahr jeg ikke ledt
grundigt nok? Men det interesserer mig om man kan "redigere" sin blok
lidt al al den måde, som dagbladene redigerer deres
læserbeve/kronikker/debatindlæg.

Så kan du jo spørge; hvorfor det? Jo, jeg vil såmænd osse bruge min blok
til kommentarer med politisk indhold (alt er vel politik?), men jeg vil
gerne holde bloggen fri for de anonyme typer, der boltrer sig på
nyhedsgrupperne om politilk (af flere afskygninger). Og, nej, det er
ikke for at begrænse nogen ytringsfrihed, det er ikke censur, det er
redaktion. Jeg kender ikke nogen dagblade, der optager anonyme
læserbidrag. Gør du?

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-10 03:42

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Tak, Morten. Det ser anvendeligt ud. Det er nu ikke meget, du blogger ?

Velbekomme - nej, det tager tid at blogge Jeg ser, at Thomas har
anbefalet Wordpress - de har et dansk domæne <http://www.polblog.dk>.

> [...]
> grundigt nok? Men det interesserer mig om man kan "redigere" sin blok
> lidt al al den måde, som dagbladene redigerer deres

Øverst i venstre hjørne trykker du på "smartlog, v.II", når du har
oprettet dig som bruger.

Jeg ved faktisk ikke, om man kan redigere i andres indlæg, men man kan
slette dem, og man kan redigere i egne indlæg.

Nej

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 08:42

> Velbekomme - nej, det tager tid at blogge Jeg ser, at Thomas har
> anbefalet Wordpress - de har et dansk domæne <http://www.polblog.dk>.

Eh ? ... den blog er jo bare bygget på wordpress ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-10 09:46

> Eh ? ... den blog er jo bare bygget på wordpress ...
>

> /thomas

Ja, det er jo det, jeg skriver, det er i hvert fald det, jeg mener

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 09:52

> Ja, det er jo det, jeg skriver, det er i hvert fald det, jeg mener

wordpress er jo bare et "produkt" lige som en hammer eller en
boremaskine ... og den blog er ikke engang hosted af Wordpress.com

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-10 10:14

> wordpress er jo bare et "produkt" lige som en hammer eller en
> boremaskine ... og den blog er ikke engang hosted af Wordpress.com
>
> /thomas

Nåeh...jamen, det er jeg da ked af. Men det er egentlig temmeligt
ligegyldigt, ikke sandt?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 10:43

> Nåeh...jamen, det er jeg da ked af. Men det er egentlig temmeligt
> ligegyldigt, ikke sandt?

det handler jo om ikke at forvirre folk ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-10 21:52

> det handler jo om ikke at forvirre folk ...

Hvorfor får jeres diskussion pludselig en kendingsmelodi fra en
amerikansk tv-serie til at klinge i mit hovede? Den hedder "Soap"

P.S.: sådan her (se ovenfor) klipper man og citerer I hvert fald i
Suppen.

Kunne jeg overtale dig (og andre) til at klippe alt det overflødige væk?
Og, nej, jeg har ikke tænkt mig at genstarte nogen religionskrig
herinde.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-10 21:56

> [...]
> amerikansk tv-serie til at klinge i mit hovede? Den hedder "Soap"
>
> P.S.: sådan her (se ovenfor) klipper man og citerer I hvert fald i

jeg er principelt enig .. men man kan også klippe _for_ meget væk ..

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 08:43

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Er det kun på det Google ejede blogger.com?
>
> Har fået lyst til at lave en blog, men jeg har ikke lyst til at det skal
> være hos Google

prøv http://wordpress.com/

/thomas

Fra : Steen

Dato : 25-03-10 09:24

In article <1jfwiuu.s5ae6d1rsrzeqN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> prøv http://wordpress.com/
>
> /thomas

Kan også anbefale Wordpress. Bliver man træt af wordpress.com kan man
let flytte bloggen over på sit eget domæne

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-10 22:10

> prøv http://wordpress.com/

Tak, jeg har lige øjet den lidt, det ser godt ud, men jeg skal vist
have fat i en how-to. Kunne godt tænke mig at lave flere punkter i min
blog, f.eks.: politik (som jeg gerne ville kunne redigere skarpt, se mit
svar til Morten Lind), mad, sport, medier, motion og måske endda flere?
Vé du, hvordan man gør det (ellerhvor jeg kansætte mig ind i det)?

Som sagt: jeg har bare haft tid til at øje den, ikke mere.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 22:14

> [...]
> Vé du, hvordan man gør det (ellerhvor jeg kansætte mig ind i det)?
>
> Som sagt: jeg har bare haft tid til at øje den, ikke mere.

Wordpress kalder det sikkert "Categories"

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-10 21:52

> Wordpress kalder det sikkert "Categories"

Jeg tjekker, når jeg kommer hjem til vores wifi, tak for svar.

--
v.h. Mich