Macbook revner igen igen
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 24-03-10 21:55

Hej

Fruens 3 år gamle Macbook, er blevet rep. 2 gange pga. revner i kabinettet,
og nu er den så gal igen...:(

Det er top case, som er begyndt at revne i kanterne igen.

Apple vil nok næppe røre ved den, efter som det er omkring 2 år siden top
case blev skiftet første gang.

Kan se at man på Ebay, kan købe nye top case med keyboard. Kan man flytte
det danske keyboard over, og er selve top case vanskelig at skifte?

Det er lidt træls de ikke holder bedre, selvom de bliver behandlet
godt....:(

Mvh
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-03-10 22:10

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> [...]
> det danske keyboard over, og er selve top case vanskelig at skifte?
>
> Det er lidt træls de ikke holder bedre, selvom de bliver behandlet

Hvorfor absolut skifte den ? ... vi har en af samme årgang og den har
renver hist og her ,men de breder sig ikke og gøre ikke fra eller til i
brugen af maskinen ?

/thomas

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-03-10 06:01

Hej

> Hvorfor absolut skifte den ? ... vi har en af samme årgang og den har
> renver hist og her ,men de breder sig ikke og gøre ikke fra eller til i
> brugen af maskinen ?

Jeg syntes bare det er ærgeligt og træls at se på - i sær når den virkelig
er blevet behandlet godt...

Er temmelig skuffet over kvaliteten...:(

Jeg må prøve at ringe til Apple...

Mvh
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 08:43

> [...]

> er blevet behandlet godt...
>
> Er temmelig skuffet over kvaliteten...:(

Hvorfor har du ikke gjort det med det samme ... ? du kan jo kun få et
nej, men som regel hvis man snakker pænt til dem og ikke er en idiot vil
de faktisk gå ret langt for at hjælpe dig ...

/thomas

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-03-10 06:58

Thomas von Hassel skrev:

> Hvorfor absolut skifte den ? ... vi har en af samme årgang og den har
> renver hist og her ,men de breder sig ikke og gøre ikke fra eller til i
> brugen af maskinen ?
>
> /thomas

Jeg er nok på linje med Thomas.

Jeg har en første-generations Macbook fra maj 2006. Den har en revne som
er knap synlig på underdelen langs kanten. Den fik den efter 2 1/2 års
brug og jeg må indrømme jeg ikke bemærker den. Den påvirker ikke
maskinen og ingen bemærker den.

Jeg synes ikke Macbook er meget værre end andre bærbare på det område.
Lenovo, Acer og HP samt Fujitsu Siemens har vi haft indenfor døren. 2 af
dem fik revner i kabinettet ved hængslet hvor skærmen sidder og de
øvrige blev bare hærgede at se på. Det er endnu ikke sket for min
Macbook. Et hængsel der revner betyder at skærmen sidder løs, og det kan
jeg da forstå man vil reklamere over. En kosmetisk Macbook rift, njah ..
gider det ik.'

Hilsen Jesper

Fra : jagge

Dato : 24-03-10 23:37

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> Hej
>
> Fruens 3 år gamle Macbook, er blevet rep. 2 gange pga. revner i kabinettet,
> og nu er den så gal igen...:(

Det er for ringe. Jeg har en også. Det er simpelthen en gang klamp der
ikke er Apple værdig.

MVH

Jakob

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-03-10 01:50

> Det er simpelthen en gang klamp der
> ikke er Apple værdig.

Det er en designfejl, som er blevet rettet. Endda med gratis rep.

- Mikael

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 25-03-10 05:56

Hej

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en designfejl, som er blevet rettet. Endda med gratis rep.

Som jeg skrev tidligere, så har Apple haft den inde 2 gange til rep.

Er det her for nylig de har rettet "designet"?

Mvh
Hns

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-03-10 09:34

> [...]

> Som jeg skrev tidligere, så har Apple haft den inde 2 gange til rep.
>
> Er det her for nylig de har rettet "designet"?

Nej de har erkendt at deres design/konstruktion af topcasen var
utilstrækkelig. Derfor får du en ny topcase, som så holder så længe den
kan.

Apple har jo taget konsekvensen af designet og lavet en unibodymodel i
stedet.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-03-10 17:30

> Er det her for nylig de har rettet "designet"?

Prøv at se nyeste model i en butik. Ved ikke hvornår - de retter løbende små
ting.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 17:34

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Prøv at se nyeste model i en butik. Ved ikke hvornår - de retter løbende små
> ting.

Unibody MacBook (plastik) kom 20. oktober 2009.

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-03-10 20:57

> Unibody MacBook (plastik) kom 20. oktober 2009.

Ja, men det er den hvide jeg tænker på.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 21:37

> Ja, men det er den hvide jeg tænker på.

du mener den "gamle" hvide ? ... fejlen med de revnede topcases har jeg
som regel set på det første par serier .. alt lavet inden for 1-1 1/2 år
før okt. 2009 skal gerne være ok ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-03-10 23:41

> du mener den "gamle" hvide ? ... fejlen med de revnede topcases har jeg
> som regel set på det første par serier .. alt lavet inden for 1-1 1/2 år
> før okt. 2009 skal gerne være ok ...

Det er jo egentlig trådstarteren som mener det. Tror jeg.

- Mikael

Fra : KentBM

Dato : 27-03-10 07:13

Den 25/03/10 20.56, nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Ja, men det er den hvide jeg tænker på.
Unibody MacBook (plastik) er den nye hvide.

--

Kent

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-03-10 05:54

> Hvorfor absolut skifte den ? ... vi har en af samme årgang og den har
> renver hist og her ,men de breder sig ikke og gøre ikke fra eller til i
> brugen af maskinen ?

Hvorfor køre rundt i en bil med buler og skrammer? Det breder sig jo ikke
og bilen kører som den skal.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 08:43

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Hvorfor køre rundt i en bil med buler og skrammer? Det breder sig jo ikke
> og bilen kører som den skal.

ja jeg er da godt klar over at gensalgs værdien ikke er den samme ...
men jeg sprøger bare fordi jeg undrer mig...

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 25-03-10 15:33

> ja jeg er da godt klar over at gensalgs værdien ikke er den samme ...
> men jeg sprøger bare fordi jeg undrer mig...

Jeg snakker ikke gensalg.. men bruger/ejerglæde.

Jeg køber ikke noget for at sælge det videre - men muligheden er rar hvis
det skulle ske blev nødvendigt. Bortset fra hus og bil, men ellers