MS Windows
briani 27239
Programmers ressourceforbrug
Fra : Hamden Grimme

Dato : 24-03-10 13:41

Kan man sige noget generelt om programmers ressourceforbrug, når de
ikke bliver brugt? Jeg mindes bl.a., at et stort antal installerede
fonte (skrifttyper) er med til at sløve Windows.

Jeg er selvfølgelig med på, at visse programmer lægger noget i "Start"
og andet resident snadsk, men bortset fra det ...

Er der noget i Win7 der i særlig grad sluger ressourcer?

Da jeg skulle sætte min PC op med Win7, valgte jeg derfor at lave to
selvstændige partioner med separat Windows og så har jeg lagt de tunge
drenge samlet på den ene partition, f.eks. Photoshop og CorelDraw.

Dels mærker jeg ikke den store forskel, men jeg har jo heller ikke
rigtig noget sammenligningsgrundlag, da jeg aldrig har prøvet at
installere *alt* på samme partion i Win7 og dels viser den daglige
brug, at det er upraktisk. Jeg har jævnligt brug for at starte et
program, som desværre ligger på den anden partition.

Jeg har 2,8 Ghz og 2 Gb RAM på en 5 år gammel maskine. Ikke tip-top,
men dog ikke helt håbløst. Men kunne jeg nu få pustet noget mere liv i
den, så ville det jo være fint.

Fra : jos

Dato : 24-03-10 14:26

Hamden Grimme wrote:
> [...]
>
> Jeg har 2,8 Ghz og 2 Gb RAM på en 5 år gammel maskine. Ikke tip-top,
> men dog ikke helt håbløst. Men kunne jeg nu få pustet noget mere liv i
Jeg har endnu ikke oplevet noget som ikke kører bedre eller mindst
ligesågodt under W7 som XP.
Vista har jeg undgået på lige fod med al anden betasw
Jeg har haft 2 apps. som ikke ville køre under W7 (altså ikke ringere perf,
men ikke brugbare)
- dem bruger jeg så i en lidt ældre version som kører udmærket!

finn
W7 er det OS, som kan det MS har lovet at alle tidligere versioner kunne
ikke perfekt, meen det hjælper.