Download af allerede købte Apps
Fra : J.K.A

Dato : 23-03-10 09:01

Hej...

Jeg har lige siddet og læst på Apples support side at man kan
geninstalere et program ved at følge den gængse procedure fra sin
Iphone, bare for at være på den sikre side vil jeg lige høre om nogen
i NG har erfaringer med at feks downloade feks et spil som man har
givet penge for en gang. Altså kan man hente købte spil/programmer
flere gange og kun blive trukket for dem en gang???

J.K.A

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-10 16:09

J.K.A <jkaxelsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> givet penge for en gang. Altså kan man hente købte spil/programmer
> flere gange og kun blive trukket for dem en gang???

ja

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-03-10 17:02

> ja

Men man får først besked om at "denne app kan downloades gratis fordi du
tidl. har købt den" lige inden den begynder at downloade. Indtil da går
alt som om man er ved at købe den igen. Det kan da godt være lidt
nervepirrende eks. hvis det er TomTom eller lign. apps til en pæn pris
man er ved at hente for 2. gang

--
Mvh Martin

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 24-03-10 17:11

On 2010-03-24 17:01:36 +0100, Martin Bredthauer said:

> [...]
> alt som om man er ved at købe den igen. Det kan da godt være lidt
> nervepirrende eks. hvis det er TomTom eller lign. apps til en pæn pris

Akkurat dette er tilsynelatende veldig lite gjennomtenkt av Apple. Lite
smidig og brukervennlig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-03-10 17:22

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Akkurat dette er tilsynelatende veldig lite gjennomtenkt av Apple. Lite
> smidig og brukervennlig.

enig .. dog er det altid noget at du får lov at downloade igen gratis i
det hele taget .. det kan du jo f.eks. ikke med musik ... (udover i
særtilfælde)

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 24-03-10 19:53

On 2010-03-24 17:21:39 +0100, Thomas von Hassel said:

> enig .. dog er det altid noget at du får lov at downloade igen gratis i
> det hele taget .. det kan du jo f.eks. ikke med musik ... (udover i
> særtilfælde)

Det har vel vært spekulert i at mediabransjen krever sin andel pr
nedlastning uansett om nedlaster har kjøpt produktet før.

Så der er det vel i Apple sin interesse i å lære opp kundene til å ta
vare på ting.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-03-10 13:39

> ja

Man skal bare have lidt is i maven, for man skal hele vejen igennem
købsproceduren og trykke OK til at købe programmet, før man får at vide,
at man har ret til at hente det gratis. Der er trods alt programmer som
f.eks. Tomtom navigation, der koster adskillige hundrede kroner. Det var
rart, om man allerede fra starten fik at vide, at man havde ret til at
hente programmet gratis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-10 13:56

> [...]
> f.eks. Tomtom navigation, der koster adskillige hundrede kroner. Det var
> rart, om man allerede fra starten fik at vide, at man havde ret til at

enig

/thomas